شهرستان اشتهارد به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده(۱۳) قانون تعاریف و ضوابط کشوری -مصوب ۱۳۶۲- با ایجاد شهرستان اشتهارد به مرکزیت شهر اشتهارد از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت شهر اشتهارد شامل دهستانهای ایپک و صحت آباد و بخش پلنگ آباد به مرکزیت روستای پلنگ آباد شامل دهستانهای جارو و پلنگ آباد در تابعیت استان البرز موافقت کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، همچنین روستای هنزا مرکز بخش هنزا از توابع شهرستان رابر استان کرمان به شهر تبدیل و به عنوان شهر هنزا شناخته می شود.

بر این اساس، روستای قره ترپاق از دهستان اخترآباد بخش صفادشت شهرستان ملارد در استان تهران منتزع و به دهستان پلنگ آباد بخش اشتهارد شهرستان کرج در استان البرز الحاق می شود.

همچنین دهستان ایپک به مرکزیت روستای ایپک مشتمل بر روستاها، مزارع و مکانهای حسن آباد، قانی بلاغ، قوزلو، قره ترپاق، خرطی آباد، گندقویی، آق قویی، آهنگران، داشبلاغ، تنگ بر، مزرعه توقلی دره، مزرعه تنگ در سفلی، نیکیجه و ایپک، در تابعیت بخش اشتهارد شهرستان کرج ایجاد می شود.

بر اساس این مصوبه، دهستان صحت آباد به مرکزیت روستای صحت آباد مشتمل بر روستاها، مزارع و مکانهای صحت آباد، مراد تپه، تلمبه خان حمید، مزرعه اینالوی یغمرلو، مزرعه انجمن، نکوجار، قشلاق دایلر، مزرعه خرم آباد، مزرعه کوشک آباد، مزرعه رییس محمد، مزرعه قاضیان، مزرعه میرزا محمود، مزرعه ملا کند بالا، مزرعه کند پایین در تابعیت بخش اشتهارد شهرستان کرج ایجاد می شود.

دهستان جارو به مرکزیت روستای جارو مشتمل بر روستاها، مزارع و مکانهای جارو، بوجعفر، مزرعه مهدی آباد، شهر آباد، فردآباد، افشار آباد، مختار آباد، قشلاق گنگ نیز در تابعیت بخش اشتهارد شهرستان کرج ایجاد می شود.

بر این اساس، بخش پلنگ آباد به مرکزیت روستای پلنگ آباد از ترکیب دهستانهای جارو به مرکزیت روستای جارو و پلنگ آباد به مرکزیت روستای پلنگ آباد در تابعیت شهرستان کرج ایجاد می شود.

این مصوبه را ‘محمدرضا رحیمی’ معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ کرده است.

سیام**۷۳۷۸**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۵۳۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.