شهروندان مراقب ترفند افراد کلاهبردار باشند

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر به شهروندان در خصوص شیوه کلاهبرداری تعدادی افراد سود که با تماس تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی ، از شهروندان کلاهبرداری می کنند هشدار داد .

به گزارش بی باک به نقل از گروه حوادث باشگاه خبرنگاران  از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ پاسدار حمداله نورائی “فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر” اظهار کرد : افراد تبهکار و فرصت طلب هر از چند گاهی با شیوه ها و شگردهای جدید اقدام به سوء استفاده و بعضاً کلاهبرداری می کنند.
وی گفت : یکی از این شگردها که به ظاهر موجه جلوه می کند تماس تلفنی با منزل یا محل کار شهروندان است تماس گیرندگان معمولاً با ارائه توضیحاتی مبهم و انجام عملیات روانی، فرصت فکر کردن و تصمیم گیری را از شهروندان سلب کرده و خطاب به مخاطب خود عنوان می کنند که شما در قرعه کشی صورت گرفته توسط شرکت یا مؤسسه خاصی برنده شده اید .
 فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهر ادامه داد : این افراد می گویند فقط کافی است تا طرف مقابل در قبال دریافت جایزه هزینه ارسال بسته و یا مثلاً ۱۰ الی ۱۵ درصد از هزینه پشت جلد بسته را به پیک پرداخت کند .
وی بیان کرد : متاسفانه این افراد با الفاظ فریبنده در بسیاری از موارد به اهداف خود می رسند در چنین شرایطی احتمال هر نوع سوء استفاده دیگری از جمله زورگیری، ورود به عنف، تعدی و تعرض و … متصور است .
سرهنگ نورائی گفت : تجربه نشان داده است قالب این تماس ها قبل از ظهر که معمولاً خانم های خانه دار تنها در خانه هستند گرفته می شود پس بدیهی است که بیشتر قربانیان این افراد سودجو و فرصت طلب زنان خانه دار می باشند.
فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر به شهروندان توصیه کرد ضمن اینکه مراقب این ترفند افراد سودجو و فرصت طلب باشند،در صورت تماس این افراد با آنها و یا مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس آگاهی و یا با شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند .


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.