شهروندان نگران تغییر پهنه بندی ملک خود ناشی از اجرای طرح تفصیلی نباشند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت:با توجه به این بند از طرح تفصیلی هیچ جای نگرانی برای شهروندانی که به دلیل اجرای طرح ملکشان تغییر پهنه بندی یافته است وجود ندارد.

 
به گزارش گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران مهندس علیرضا جاوید با اشاره به ضوابط طرح تفصیلی در خصوص تغییر پهنه بندی و به ویژه تغییرکاربری های پس از اجرای طرح  گفت : حفظ حقوق مکتسبه یکی از مزایای طرح تفصیلی جدید است و در این طرح معتبر شناخته شده و با توجه به آن هیچ حقی از شهروندانی که پیش از اجرای طرح امتیازی دریافت کرده اند تضییع نمی شود .
 
وی افزود : این موضوع که در فصل ۱۶ سند ضوابط و مقررات طرح تفصیلی قید شده است مانع از آن خواهد شد که شهروندان برای دریافت حق خود در این زمینه به مراجع قضایی و سایر ارگان ها مراجعه کنند .
 
معاون شهرسازی شهردار تهران خاطر نشان کرد : حقوق مکتسبه املاکی که پهنه‌بندی آنها نسبت به گذشته متفاوت است به طور حتم  لحاظ می‌شود.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد : بر اساس این بند ، شهروندانی که گواهی عدم خلاف و پایان کار معتبر دارند در حد حقوق مکتسبه خود هر زمانی که به شهرداری مراجعه کنند در همان پلاک و یا ملک دیگری که متعلق به خودشان است امکان استفاده از امتیازی را که در گذشته از آن برخوردار بوده اند را دریافت می کنند .
 
جاوید همچنین تصریح کرد : شیوه راهبردی – ساختاری بودن طرح تفصیلی که از مزایای آن است موجب شده تا شهرمبتنی بر واقعیت های موجود اجرایی و واقعیت نظام دانه بندی قطعات ، راهبردهای طرح جامع را با ساختار شهر تلفیق و ترتیبی اتخاذ شود که به نفع شهر باشد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.