شهروندان نگران عرضه گوشت و مرغ نباشند

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۹:۲۳:۱۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

گودرزی خبر داد :

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای شهروند گفت : از ابتدای ماه مبارک رمضان ، فروش فوق العاده شهروند با بیش از ۱۰۰ نوع کالا و تخفیف ۵ تا ۲۵ درصد عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ” تهران سما “، قدرت گودرزی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد بابیان این مطلب اظهار کرد : این تعداد کالا که شامل ۲ هزار بارکد قلم کالا است که پرمصرف ترین اقلام شهروندان در ماه مبارک رمضان را شامل می شود . مواد پروتئینی ، لبنیات ، خرما ، قند و شکر ، برنج ، روغن و.. از جمله اقلام سبد ماه مبارک رمضان است.
وی با تاکید بر اینکه در عرضه این کالاها ، فروشگاه شهروند با همکاری تامین کنندگان کمترین میزان حاشیه سود را برای خود قایل شده و در برخی کالاها نیز این میزان با صفر رسیده یا در مرز قرار دارد  افزود : میانگین تخفیف قایل شده برای برنج خارجی ۱۰ تا ۱۲ درصد ، برنج ایرانی ۱۲ تا ۵/۱۲ درصد ، حبوبات ۱۳ درصد ، روغن ۱۵ درصد ، چای ۱۲ درصد ، خرما ۵/۱۲ درصد ، لبنایت ۱۱ تا ۱۲ درصد ، ماهی و میگو نیز به طور میانگین ۱۰ درصد تخفیف خواهند داشت.
مدیرعامل شهروند با بیان اینکه این کالاها از کیفیت مناسب نیز برخوردار هستند گفت : فروش ویژه ماه مبارک رمضان از ابتدا تا انتهای این ماه خواهد بود و تخفیف ۵ تا ۲۵ درصدی نیز تا پایان ماه رمضان ، ثابت بوده و تغییر نخواهد کرد.
گودرزی افزود : ساعت کار کلیه شعبه های شهروند نیز با یک ساعت افزایش تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت البته به تمامی فروشگاه ها ابلاغ شده که تا زمان حضور شهروندان در فروشگاه ، خدمات ارائه شود. فروشگاه بیهقی نیز که از چندی پیش به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خود را ادامه می داد ، در این ایام نیز ۲۴ ساعته خدمات رسانی خواهد کرد.
وی در ادامه گفت : هنگام افطار نیز از کلیه مشتریان حاضر در مجموعه فروشگاه های شهروند ، پذیرایی به عمل خواهد آمد.
مدیرعامل شرکت شهروند در خصوص افزایش قیمت مرغ و تامین این ماده پروتئینی در شهروند اظهار کرد : روز گذشته قیمت مرغ در بازار ۸ هزار تومان بود که در شهروند کمتر از ۶ هزارتومان عرضه شد. فروشگاه شهروند همیشه تلاش داشته است که نهضت کاهش قیمت را دنبال کند.
گودرزی  افزود : متولی ابلاغ افزایش قیمت سازمان بازرگانی استان تهران است که مکیزان قیمت را ابلاغ می کند اما با این وجود ما حدود ۵ روز دیرتر این افزایش قیمت را به فروشگاه ها ابلاغ کردیم تا به شهروندان فشاری وارد نشود.
وی با عرضه مستقیم مرغ نیز اشاره کرد و گفت : عرضه مستقیم مرغ با قیمت ۴۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان که به عنوان مثال در میادین تره بار انجام می شود ، در صورت استقبال شهروندان آمادگی انجام آن را خواهیم داشت.
گودرزی در خصوص گوشت گوساله نیز گفت : به دلیل مشکلات موجود در ورود دام زنده نیز قیمت گوشت گوساله از سوی سازمان بازرگانی ، ۳۰ درصد افزایش یافت که ما نیز همچنان با تاخیر و کمتر از میزان اعلام شده اعمال می کنیم.
مدیرعامل شهروند با تاکید بر اینکه شهروندان نگرانی از کمبود این اقلام پروتئینی در شهروند در ماه رمضان نداشته باشند اظهار کرد : ۳ ماهه آخر سال ۹۰ نیز طی چند روز مشکلی در خصوص عرضه این کالا به وجود آمده بود که به دنبال آن شاهد مراجعه زیاد شهروندان به فروشگاه های شهروند جهت خرید این کالا بودیم که خدا را شکر توانستیم جوابگوی این حجم عظیم درخواست شویم ، انبارهای شهروند مملو از کالاست و انشا ا.. اگر اتفاق دیگری در خصوص مواد پروتئینی نیفتد ، مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه شهروند توزیع کننده است و تولید کننده و تامین کننده جای دیگری است افزود : خدا را شکر با تولیدکنندگان و تامین کنندگان ارتباط خوبی داریم. شاید کالایی همچون گوشت گوساله به وفور در شهروند نباشد انما عرضه به خوبی انجام می شود.
گودرزی در ادامه میزان تخفیفات اعمال شده برای سبد کالای ماه رمضان را با توجه به گرانی و وضعیت اقتصادی موجود ، کاری بس دشوار دانست و خاطرنشان کرد: راضی کردن تامین کنندگان برای کاهش حاشیه سود کار دشواری بود که با برگزاری جلسات متعدد به نتیجه رسید و بخش دیگری از تخفیفات با کاهش سود از سود خود شهروند انجام شد به عنوان مثال میزان حاشیه سود شهروند در مورد مواد پروتئینی ۵ درصد ، برنج ، حبوبات و برخی اقلام لبنی در خط مرز یا حدود ۲ تا ۳ درصد تعیین شده است.
وی افزود : حاشیه سود در مورد گوشت ۸ درصد بوده است که به  ۵ درصد کاهش داده ایم ، حاشیه سود ۱۰ درصدی مرغ را نیز به ۶ درصد رساندیم. ماهی و میگو نیز از سوی شهروند ۱۶ درصد و از سوی تامین کنندگان ۵ درصد تخفیف  خورده است.
گودرزی در ادامه به حذف کالاهای خارجی از فروشگاه های شهروند نیز اشاره کرد و گفت : از افتخارات شهروند در راستای اجرایی کردن فرمایش مقام معظم رهبری ، پیشتازی در این زمینه بوده است . در کمیته تامین و فروش شهروند نیز کالای خارجی پذیرش نشده و به جای آن کالای با کیفیت داخلی پذیرش می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا حذف این کالاها در کنار اعمال تخفیفات ماه رمضان ، شهروند را با مشکل مواجه نمی کند اظهار کرد : ۹۶ درصد اقلام مصرفی در ماه رمضان ، تولید داخل است . گوشت منجمد خارجی نیز در فروشگاه های شهروند توزیع نمی شود.
گودرزی در خصوص اقدام این مجموعه فروشگاهی در ۲۱ تیر ، روز بدون نایلکس نیز گفت : به دنبال مصوبه شورا ، تا پایان سال ۹۰ ، کل کیسه های پلاستیکی از شهروند جمع آوری و به جای آن کیسه پلاستیکی تجزیه پذیر عرضه شد. اوایل ۸۹ نیز تمامی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در شهروند جای خود زرا به ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر دادند.
وی در ادامه گفت : در ۲۱ تیرماه نیز به طور نمادین در ۵ فروشگاه شهروند کیسه های پارچه ای توزیع شد. تلاش داریم توزیع کیسه های پارچه ای را نیز در آینده دنبال کنیم تا مشتریان در خریدهای بعدی خود نیز این کیسه ها را همراه آورده و دوباره استفاده کنند .
مدیرعامل شهروند با اشاره به اینکه تامین کیسه تجزیه پذیر برای شهروند هزینه مضاعفی به دنبال داشته اما در سازمان میایدن این هزینه را غرفه داران پرداخت می کنند افزود : یک کیلو کیسه پلاستیک شامل ۶۰ عدد است اما یک کیلو کیسه تجزیه پذیر شامل ۳۵ تا ۴۰ عدد کیسه است. همچنین هر کیلو نایلکس تجزیه پذیر بیش از ۴ هزار تومان قیمت دارد که بیشتر از کیسه پلاستیک است.
وی تصریح کرد : شهروند به دلیل اجرایی شدن این مصوبه و عدم وارد آمدن خسارت به محیط زیست این هزینه را پذیرفت و آن را اجرایی کرد اما امیدواریم شهرداری و شورای شهر در این خصوص شهروند را یاری دهند.
گودرزی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهروند چه سیاست هایی برای رقابت با دیگرفروشگاه های زنجیره ای در حال افزایش در تهران به کار برده است گفت : از افتخارات ما وفاداری مشتریان و اعتماد به شهروند است. عرضه کالای متنوع ، با کیفیت و با قیمت مناسب ، دلیل اعتماد مشتریان به این مجموعه فروشگاهی است. شاید ساختمان شهروند قابل مقایسه با ساختمان این نوع فروشگاه ها نباشد اما شهروندان به ما اعتماد دارند. همچنین شهروند تنها برند فروشگاهی است که مجوز فروش مجازی را کسب کرده است.
گودرزی همچینن افزود : فروشگاه المپیک نیز در آینده نزدیک با مساحت ۲۵ هزار متر مربع در زمینی ۱۰ هزار متری که به تازگی خریداری شده ، احداث خواهد شد.
   

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۵۲۵۴۱۴۴۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.