شهروندان کرواسی در زاگرب تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند

به گزارش ایرنا از پایگاه های اینترنتی بالکان، شهروند معترض کرواسی که از سراسر نقاط این کشور با وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس به زاگرب آمده بودند، با سر دادن شعار ˈبه ما خیانت کردیدˈ تا ساعات پایانی روزپنجشنبه در خیابانهای مرکزی شهر تظاهرات کردند و خواستار حقوق اجتماعی و رفاهی خود شدند.

ˈویلیم ریبیچˈ از رهبران اتحادیه های شاغلین کرواسی در میدان بزرگ زاگرب در برابر تظاهرکنندگان گفت: احزاب حاکم کرواسی به وعده های خود در خصوص بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی شهروندان عمل نکردند و به مردم دروغ گفتند.

وی، شهروندان کرواسی را به هوشیاری فراخواند و آنها را به بیرون آمدن از خانه ها و تظاهرات بر علیه حکومت زاگرب دعوت کرد.

ˈزوونیمیر لاکتاشیچˈ از اتحادیه معلمین کرواسی، وزرای دولت زاگرب را بی کفایت خواند و گفت که آنها قادر به برقراری رابطه صحیح با مردم نیستند و به رغم اینکه ۸ سال در اپوزیسیون بودند، برای حکومت کردن آمادگی ندارند.

ˈکرونوسلاو پیسکˈ رییس اتحادیه مستقل علوم و آموزش عالیه کرواسی نیز در جمع تظاهرکنندگان گفت که حکومت زاگرب در برابر شاغلین ادارات دولتی بی عدالتی کرده و دولت قراردادی را به کارکنان پیشنهاد کرده است که قابل قبول برای شاغلین نیست و به همین دلیل کارکنان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش به تظاهرات گسترده ای دست زده اند.

ˈبرانیمرمیخایلینسˈ رییس اتحادیه مستقل شاغلین مدارس متوسطه کرواسی نیز دیگر سخنران تظاهرات در میدان بزرگ مرکزی شهر زاگرب گفت که تظاهرات امروز به خاطر سیاست اشتباه دولت برگزار شده است.

وی، دولت کنونی کرواسی را مقصر افزایش بیکاری، لغو حقوق شهروندان از آموزش رایگان و دیگر امتیازات رفاهی دانست.

دولت کرواسی با کاهش و یا لغو برخی از کمک های اجتماعی از قبیل پاداش سالانه و کمک هزینه حمل و نقل به خاطر بحران اقتصادی، موجب نارضایتی کارکنان ادارات دولتی شده است.

اروپام**۲۰۶۱**۱۵۹۶

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.