شهرک فناوری الکترونیک ارومیه آماده افتتاح

عملیات اجرایی شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی آذربایجان غربی با مکان یابی طرح از سال ۷۸ آغاز شد که به دلایل مختلف هم اکنون بعد از گذشت بیش از ۱۳ سال مسئولان برای دومین بار در سال ۹۱ وعده آماده بودن افتتاح این طرح را می دهند.

شهرک فناوری الکترونیک و مواد غذایی آذربایجان غربی در ارومیه بعنوان سومین شهرک فناوری الکترونیک کشور که یکی از حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت بود با پیشنهاد دانشگاه ارومیه به دلیل جایگاه برتر این دانشگاه در رشته الکترونیک تیرماه سال ۷۸ مکان یابی شد، لازم به ذکر است که این طرح مهرماه ۸۰ مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت و اردیبهشت سال ۸۲ عملیات اجرایی این طرح به صورت رسمی آغاز شد.

عملیات اجرایی این شهرک در ۳۲ هکتار زمین در جوار روستای جانوسلو ارومیه با ۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا، برج خدمات مهندسی با ۴۲ اتاق آغاز شد که بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی به عنوان مجری طرح قرار شد طی شهریورماه ۹۱ همزمان با هفته دولت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

ولی در هفته دولت امسال این وعده عملی نشد و این بار شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی در سایت رسمی خود تنها خبر آماده افتتاح و بهره برداری بودن این طرح را داده و هیچ اشاره ای به زمان افتتاح طرح با حضور یا بدون حضور مسئولان کشوری و استانی نکرده است.

موسوی خردادماه ۹۱ در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که بر اساس پیش بینی های انجام شده عملیات عمرانی این برج تا پایان تیر ماه امسال به پایان رسیده و یک ماه برای تجهیز کامل این برج زمان تعیین شده ولی این طرح طی هفته دولت به بهره برداری نرسید.

امروز بعد از گذشت حدود دو ماه از هفته دولت ۹۱ خبری با عنوان شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی آذربایجان غربی آماده افتتاح و بهره برداری است درخروجی سایت این شرکت قرار گرفت، این در حالی است که مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی در این خبر اعلام کرده  ساختمان اصلی در ۵ طبقه با ۱۰ هزار متر مربع زیر بنا به اتمام رسیده و در حال حاضر انشعابات گاز، آب، برق و امکانات مخابراتی و محوطه سازی این شهرک در دست اجرا است.

سید احمد موسوی افزود: این شهرک با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز ایجاد مشاغل مولد متکی بر دانش در سطح منطقه، توسعه و ارتقای واحدهای فناور برای حضور در بازارهای جهانی، ایجاد فضایی مناسب برای رشد خلاقیت ها و توسعه تکنولوژی شرکتهای کوچک و متوسط، تلاش منظم و مستمر برای تامین نیازهای حال و آینده و افزایش اقتدار ملی از طریق بها دادن به تحقیق عملی و توسعه تکنولوژی در زمینی به وسعت ۳۲ هکتار در جاده ارومیه- جانویسلو احداث و راه اندازی شده است.

وی اظهارداشت: به سبب وجود امکانات و پتانسیل های چشمگیر در بخش صنایع غذایی آذربایجان غربی، از سال ۸۵ این بخش نیز به حوزه ی فعالیت شهرک فناوری الکترونیک اضافه شده است و تحقیقات الکترونیکی و صنایع غذایی و زیر شاخه های این دو رشته، حوزه های تحقیقاتی این مجموعه را شامل می شود.

با توجه به اینکه هنوز انشعابات آب و برق و امکانات مخابراتی به عنوان نیازهای اولیه شرکتها برای آغاز فعالیت در این شهرک در حال نصب است، پس این شهرک هنوز آماده بهره برداری نبوده و با یک نگاه خوشبینانه دهه فجر امسال را می توان زمان بهره برداری از این طرح ملی در ارومیه دانست.

شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی آذربایجان غربی در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار و در دو فاز احداث شده است، برج خدمات مهندسی این طرح به مساحت ۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع با ۴۲ اتاق کار احداث شده و ۹۱ میلیارد ریال برای اجرای آن هزنیه شده است.

منبع: مهر


Tabnak.IR | تابناک
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.