شهریه دوره های شبانه کارشناسی ارشد ۱۵ درصد افزایش می یابد

‘سید ابوالفضل حسنی’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: شهریه دوره های شبانه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هایی که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی هستند در سال تحصیلی ۹۲- به میزان ۱۵ درصد اضافه می شود.

وی درمورد شهریه دوره های نوبت دوم و مازاد ظرفیت دوره های دکتری دانشگاه ها یادآور شد: در مقطع دکتری، دوره هایی باعنوان ‘شبانه’ وجود ندارد بلکه عنوان ‘نوبت دوم’ به آنها اطلاق می شود که شهریه آنها در شورای گسترش تعیین می شود.

حسنی درباره شهریه دانشجویان دکتری که در قالب ظرفیت های جدید در پردیس های دانشگاهی پذیرفته می شوند توضیح داد: براساس ضوابط موجود، دانشگاه ها می توانند به شرط ایجاد ظرفیت های جدید برای پذیرش دانشجوی دکتری اقدام کنند و شهریه این دانشجویان را براساس هزینه های تمام شده دانشگاه از آنها دریافت کنند.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجوی دکتری با هزینه تمام شده توسط دانشگاه ها دارای شرایطی است که از جمله آن باید پذیرش از میان دانشجویانی که در آزمون دکتری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند صورت گیرد و محل تحصیل آنها نیز خارج از سایت اصلی دانشگاه و در قالب پردیس های دانشگاهی باشد.

مدیرکل گسترش آموزش عالی، شهریه تعیین شده برای تحصیل دانشجویان دکتری که به شیوه ظرفیت های مازاد پذیرفته می شوند در رشته های نظری و علوم انسانی را ۴۵ میلیون تومان و در دیگر گروه ها را ۵۵ میلیون تومان ذکر کرد.

وی درمورد افزایش شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی نیز گفت: افزایش شهریه برای همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی در سال تحصیلی جدید به صورت یکسان اعمال نمی شود.

به گفته حسنی، پیشنهاد افزایش شهریه موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی تا سقف ۱۵ درصد در وزارت علوم مطرح شده است که اجرایی شدن آن برای موسسات آموزش عالی دارای هیات امنا، پس از تصویب هیات امنا خواهد بود.

وی افزایش یکسان شهریه موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را امری غیرمنطقی خواند و گفت: افزایش شهریه موسسات تا سقف ۱۵ درصد باید براساس جایگاهی که در رتبه بندی موسسات غیرانتفاعی به دست می آورند صورت گیرد.

حسنی خاطرنشان کرد: فعالیت هایی در رابطه با رتبه بندی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم صورت گرفته است که برمبنای نتایج این ارزیابی ها رتبه هر موسسه مشخص می شود و سیاست های تشویقی نیز براساس رتبه و جایگاه موسسات برای آنها به اجرا درخواهد آمد.

فراهنگ**۱۰۵۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۷۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.