شهر الکترونیک اردکان رسما افتتاح می شود

قائم مقام مدیرعامل گروه دیبا گفت: با حضور مقامات ارشد استانی و مخابراتی و همچنین مقامات ملی، پروژه شهرالکترونیک اردکان رسما فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) مجید گیاهی با اعلام این خبر گفت: پروژه پیاده سازی الزامات و نیازهای شهرالکترونیک اردکان که از سال قبل با مدیریت شهرداری این شهر و پیاده سازی توسط  گروه دیبا آغاز شده بود، پنج شنبه این هفته رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی افزود: این طرح به عنوان  یکی از بزرگترین  طرح های ملی در حوزه پیاده سازی شهرهای الکترونیک است و اردکان را به اولین شهر الکترونیک استان یزد با امکانات گسترده و کاربردی تبدیل می کند.
آقای گیاهی خاطرنشان کرد: شهر الکترونیک اردکان در قیاس با شهرهای  الکترونیکی که هم اکنون بر بستر اینترنت قرار دارند کاملا متفاوت بوده و می توان گفت تمامی نیازهای شهروندان این شهر را در حوزه های مختلف پوشش می دهد.
گیاهی یکی از مهمترین و منحصربه فرد ترین قسمت های این پروژه را اجرای ایده  Near By با معادل فارسی “نزدیک من” دانست و گفت: در این پروژه فرد می تواند اطلاعات جامعی در زمینه  نزدیک ترین اماکن عمومی  محل زندگی و شعاع حرکتی خود  را بر روی نقشه به دست آورده و راه های دستیابی به آن محل را بسته به پیاده یا سواره بودن فرد، مشخص نماید  که این ایده برای اولین بار در ایران اجرا و پیاده سازی می شود.
اتصال به کارت شهروند الکترونیک جهت بهره مندی از امکانات و تسهیلات شهری، پورتال صفحات زرد که شامل اطلاعات مفیدی همچون بانک جامع مشاغل، سایت کاریابی محلی،  فروشگاه آنلاین متصل به اکثر فروشگاه های شهر اردکان، سامانه آنلاین شکایات  شهری ۱۳۷ و سایر زیرسایتهای خدمات شهروند الکترونیک و… از جمله خدمات سامانه شهر الکترونیک اردکان است که گیاهی به آن اشاره کرد.
 وی تاکید کرد: شهر الکترونیک اردکان یکی از مجهزترین و کاربردی ترین پروژه های شهر الکترونیک در کشور است که با حمایت همه جانبه مسئولان شهر اردکان از جمله  مهندس مروتی، شهردار محترم  پیگیری شد و هم اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.
قائم مقام مدیرعامل گروه دیبا در آخر از تلاش ها و پشتیبانی های همه جانبه شهردار اردکان، مشاوران و کارمندان شهرداری قدردانی نموده و خاطر نشان کرد پیاده سازی این پروژه که منفعت ملی در بر خواهد داشت بدون دید وسیع و همت این جمع نخبه قابل اجرا نبود.
لازم به ذکر است آدرس دستیابی به این سایت www.ardakancity.ir می باشد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.