شهر توریستی آستارا فرزند ناتنی گیلان شده است

۱۶ام بهمن ،

مسئولان استان گیلان نه تنها برای توسعه گردشگری آستارا همکاری نمی کنند بلکه سبب از دست رفتن فرصت های سرمایه گذاری در این شهر نیز شده اند.

صفر نعیمی، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران با انتقاد از مسئولان استانی گفت: در راستای شکوفایی و توسعه گردشگری هیچ یک از مسئولان در سطح استان به فکر شهر توریستی آستارا نبوده و عملا با بی تفاوتی و کارشکنی ها مانع شکوفایی و پیشرفت آن شده اند.
وی افزود: جاذبه های گردشگری آستارا نه تنها در کشور که در دنیا شناخته شده است اما برای توسعه امکانات و تسهیلات گردشگری نه تنها مسئولان استان همکاری نمی کنند بلکه سبب از دست رفتن فرصت های سرمایه گذاری در این شهر شده اند.
وی با اشاره به پروژه نیمه تمام استیل آستارا به عنوان مهمترین جاذبه گردشگری کشور تصریح کرد: پس از تلاش های فراوان استیل آستارا جهت توسعه به بخش خصوصی واگذار شد اما کارشکنی ها و عملکرد ضعیف مسئولان استانی سبب دلسردی و انصراف سرمایه گذاران و پیمانکاران شده است.
نعیمی عملیات احداث اسکله بندر آستارا را کاری بیهوده دانست و تاکید کرد: پس از چندین سال اسکله بندر آستارا با صرف هزینه های بسیار به اتمام رسید اما اسکله هایی که مجوز دریایی آن صادر نشده باشد به چه دردی می خورد؟ این هزینه ها و زحمت و تلاش ها چرا باید بیهوده تلف شود.
وی ادامه داد: چرا حریم دریایی آستارا را آزاد نمی کنند؟ چرا هنوز از منطقه آزادشدن آستارا جلوگیری می کنند؟ چرا مسئولان نسبت به آستارا بی تفاوت می باشند؟ مگر آستارا فرزند ناتنی گیلان است؟
نماینده آستارا  افزود: آستارا تا به امروز بی کس و بی صاحب مانده است اگر هم صاحب داشته لابد چشم و گوش بسته بوده است چرا که این مرزبانان بی ادعا چندین سال است که برای توسعه آستارا چه در زمینه های گردشگری و چه در زمینه های دیگر در انتظار مساعدت و همکاری مسئولان استانی نشسته اند در حالی که مراجع ذیصلاح آستارا را فراموش کرده و اصلا به حساب نمی آورند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.