«شهسوار و شاهزاده» از ایرانشهر به مولوی می‌رود

۲۹م دیماه ،

سینما پرس-گروه هفت هنر/ نمایش «شهسوار و شاهزاده» با طراحی و کارگردانی مریم معترف پس از اجرا در سی‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر در تالار مولوی اجرا می‌شود.

به گزارش سینما پرس، مریم معترف دربارهٔ اجرای عمومی این جشنواره گفت: قرار بود این نمایش در آخرین روز جشنواره در تالار مولوی اجرا شود تا بعد از اتمام جشنواره، بدون جابجایی دکور، نور و دیگر تجهیزات، در همان سالن نمایش برای عموم اجرا کنیم اما از آنجا که مرکز هنرهای نمایشی و مسئولان سالن مولوی به نتیجه نرسیدند،
 
این سالن از لیست سالن‌های جشنواره حذف شد. به نقل از کارگردان «شهسوار و شاهزاده»، با وجود آنکه برای سالن‌های مجموعه ایرانشهر در جشنواره برنامه‌ریزی شده بود، و نمایش‌های این مجموعه مشخص شده‌ بودند، اما مسئولان جشنواره ترجیح دادند این نمایش در بخش ویژه جشنواره حضور داشته باشد و از این رو دو اجرا در روز سوم جشنواره به نمایش «شهسوار و شاهزاده» در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر اختصاص دادند.

تغییر زمان اجرای این نمایش، سبب فشردگی تمرین‌ها شده و گروه به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند تا «شهسوار و شاهزاده» در زمان مقرر با بهترین کیفیت در جشنواره اجرا شود. معترف دربارهٔ این مسئله می‌گوید: به جز فشردگی تمرین‌ها برای آماده‌سازی و نگهداری لباس، دکور، آکسسوار و دیگر ملزومات این نمایش در مضیقه هستیم چرا که انباری برای نگهداری دکور در اختیارمان نیست. اما با همه این مشکلات تلاش می‌کنیم تا نمایش را آبرومندانه و در شان مخاطبانمان به صحنه ببریم. نمایش «شهسوار و شاهزاده» نوشته زورایر خالاپیان، نویسنده ارمنی است که توسط آندرانیک خچومیان ترجمه شده و با هنرمندی بیش از ۲۰ بازیگر، روز سوم بهمن، ساعت ۱۷ و ۲۰ در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

در این نمایش پهلوانی که در توهم یاری مظلومان و مبارزه با ظلم و ستم است در سفری به جستجوی برپایی عدالت ساختگی‌اش می‌رود و شاهزاده او را به دربار دعوت می‌کند. شهسوار با شاهی آشنا می‌شود که برادر خود را کشته و با بیوه‌ او ازدواج کرده و آدمکش و خائن است…افشین زارعی، اسماعیل بختیاری، رضا امامی، حسن محمدی، مهدی رحیمی، رضا علوی، کامبیز طلایی و شراره پورخراسانی از جمله بازیگران این نمایش می باشند. طراحی صحنه «شهسوار و شاهزاده» را مجید فشخامی و طراحی لباس را شهرزاد شفیعی برعهده داشته‌اند.

شراره پورخراسانی به عنوان دستیار کارگردان و هادی کاظمی به عنوان طراح نور با اجرای این نمایش همکاری دارند. پوستر «شهسوار و شاهزاده» توسط مرتضی اتابکی طراحی شده و موسیقی این نمایش را لوریس هوویان برای اجرای زنده، آماده کرده است.

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۴۰۰۸۵


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.