شهید احمدی روشن سربازی شایسته برای وطن بود

۱۵م دیماه ،

پدر شهید احمدی روشن گفت : مصطفی سرباز خوبی برای مردم ایران و شاید مردم آزاده دنیا بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر،  در آستانه ۲۱ دی اولین سالگرد شهادت مصطفی احمدی روشن جمعی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها با حضور در منزل وی با خانواده این دانشمند هسته‌ای و فقید کشورمان دیدار کردند.
در این دیدار پدر احمدی روشن گفت : اصحاب رسانه رسالتی زینب گونه برای بیان خدمات شهدا و به ویژه شهدای هسته ای دارند.
آقای رحیم احمدی روشن ادامه داد: پس از تعلیق فعالیت‌های هسته‌یی ایران در چهره مصطفی غم و اندوهی حس می‌کردم و می‌گفت فعالیت‌های  ایران متوقف شده است و پایگاه اینترنتی‌های هسته‌ ای را تعطیل کرده‌اند ، آ‌نقدر از این مسئله ناراحت بود که می‌خواست کارش را در نظنز پایان دهد اما وقتی دوباره فعالیت‌های هسته ای ایران آغاز شد آثار شور و شعف و زندگی را در مصطفی احساس می‌کردم.
وی افزود: شهید مصطفی شبانه ‌روز کار می‌کرد و ۱۲ شبانه‌ روز یک‌ بار به منزل باز می گشت.
پدر مصطفی احمدی روشن اضافه کرد:‌  یکی از رسالت‌هایی که داریم این است که قشر جوان و نوجوان و به ویژه دانشجویان را با راه شهدا آشنا کنیم.
آقای رحیم احمدی روشن گفت : مصطفی همواره به پدر و مادر و خانواده‌ احترام بسیاری قائل بود و ما نیز همیشه از خدا می‌خواستیم دنیا و آخرتش را آباد کند.  
وی با بیان اینکه این شهید یک مرید برای مقام معظم رهبری بود ، تاکید کرد: بصیرت و هوشیاری را باید از شهدا یاد بگیریم. 

مصطفی در یادداشت هایش به شهادت اشاره کرده بود

مادر شهید احمدی روشن هم گفت: مصطفی  در نوشته‌هایش بسیار به شهادت اشاره کرده بود.
مادر شهید احمدی روشن با بیان خاطراتی از فرزندش گفت: یکی از آرزوهای مصطفی زیارت کربلا بود و حتی زمانی که از موضوعی شاد می شد به یاد امام حسین(ع)  نوحه می‌خواند.
وی گفت: مصطفی ، مهندسی شیمی دانشگاه شریف را برای خود انتخاب کرده بود و با رتبه بسیار خوبی در این رشته قبول شد ، وقتی که می‌خواست در پایگاه اینترنتی نطنز نیز فعالیت کند در زمان ۹ ماهه آغاز به کارش ، طرح های وزارت دفاع را انجام می‌داد.
وی گفت : با وجود همه خطرها ما تصمیم گرفته‌ بودیم هر انتخابی که مصطفی داشت ، حمایت کنیم و پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم.
مادر شهید احمدی روشن افزود: حتی بعد از بحث ترورها نیز تلاش کردیم نگرانی‌های خود را به وی انتقال ندهیم.
وی گفت: پس از شهادت مصطفی نیز پشت او را خالی نمی‌کنیم و امروز نیز نوبت ماست که هم‌چنان مصمم راه وی را دنبال کنیم.
 

مصطفی احمدی روشن با لباس عزای امام حسین (ع) شهید شد

همچنین همسر شهید احمدی روشن گفت : در ارادت مصطفی به سرور آزادگان جهان همین بس که با لباس عزای حضرت امام حسین (ع) به دیدار محبوبش رفت.
همسر شهید احمدی روشن گفت:‌ شهدا مدتی تلاش کرده‌اند تسلط بر نفس پیدا کنند و در نهایت وقتی ظرفیت وجودی‌شان کامل شد به شهادت رسیدند و ما هم اگر بتوانیم آن راه را طی کنیم به این نتیجه می‌رسیم.
وی دربارهٔ این که آیا در اواخر زندگی شهید احمدی روشن تهدیدهایی متوجه وی بود ، گفت: هیچ تماس مشکوکی به منزل ما نشد ، اما شخصیت آقا مصطفی هم طوری نبود که اگر تهدیدی هم می‌شد ، مطرح کند. اما احساس می‌کنم این اواخر تهدید می‌شد با این حال وی عادت نداشت که مشکلات را به منزل بیاورد.
او با بیان خاطراتی از همسرش گفت:‌ آقا مصطفی شخصیت بسیار بزرگی داشت و با وجود دشواری‌های ناشی از شغلش و دوری که از خانواده داشت و فعالیت‌های شبانه‌ روزی در پایگاه اینترنتی نطنز توجه فوق‌العاده‌ای که به خانواده داشت ، سبب می‌شد که سختی‌ها را تحمل کند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.