شهید حسن تهرانی‌مقدم بر روی توسعه حامل‌های ماهواره‌ای فعالیت می‌کرد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

3351.jpg

رییس سازمان جهاد خودکفایی سپاه با اشاره به فعالیت‌های شهید تهرانی‌مقدم گفت: شهید حسن تهرانی‌مقدم بر روی توسعه حامل‌های ماهواره‌ای فعالیت می‌کرد.

رییس کنونی سازمان جهاد خودکفایی سپاه که بعد از شهادت سردار حسن تهرانی مقدم عهده‌دار این مسوولیت شد، در اولین سالگرد شهاردت این سردار سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ،شهید تهرانی مقدم را شخصیتی کم‌نظیر خواند که باید دوراندیشی و نگاه آرمان‌گرایانه به موضوعات مختلف را به عنوان بارز‌ترین ویژگی‌ این شهید محسوب نمود.

وی افزود: شهید تهرانی مقدم هیچ گاه به اهداف و دستاوردهای میانی و محصولات پایین دستی از فعالیت‌های خود در حوزه‌های نظامی و علمی رضایت نمی‌داد و همواره درصدد دستیابی به بهترین‌ها بود و برای رسیدن به این مقصود از چنان خلاقیتی در جذب منابع و هماهنگ سازی ظرفیت‌ها بهره‌مند بود که به صورت خودکار همه موانع از مسیر ایشان برداشته می‌شد.

رییس سازمان جهاد خودکفایی سپاه توکل، توسل و اخلاص شهید تهرانی مقدم را به عنوان رمز اساسی موفقیت وی معرفی نمود و گفت: شهید تهرانی مقدم هیچ گاه در طول عمر پربرکت خود از این عناصر مهم یعنی ایمان و توکل غفلت نکرد.

وی درباره فعالیت‌های شهید تهرانی مقدم نیز اظهار نمود: این شهید بنیان‌گذار واحد توپخانه و موشکی سپاه بود و از آنجایی که در ابعاد مختلف عملیاتی و صنعت دفاع موشکی توانست ظرفیت بی‌بدیل و توانی مقهور نماینده را به ثمر برساند به پدر موشکی جمهوری اسلامی ایران ملقب شد.

وی افزود: قدرت بازدارندگی و دفاع موشکی جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین هدیه و دستاورد شهید تهرانی مقدم به سپاه و نظام بود.

رییس سازمان جهاد خودکفایی سپاه به دیگر زمینه‌های فعالیت‌های شهید تهرانی مقدم اشاره نمود و افزود: ایشان همواره درک صحیحی از نیازهای وقت خود داشت و پس از آنکه توانمندی‌های دفاع موشکی کشور به سطح اطمینان‌بخش و امیدوار نماینده‌ای در مقابل تهدیدات احتمالی رسید، عرصه فضا و فعالیت‌های فضایی را در دستور کار خود قرار داد و تحقیق و توسعه حامل‌های ماهواره‌ای را در سطوح مختلف آغاز نمود .

وی گفت:شهید تهرانی‌مقدم دستاوردهای ارزشمند و های‌تکی(تکنولوژی برتر) را که بعضی از آن‌ها تنها در انحصار چند قدرت علمی جهان است، طراحی و تولید نمود.

رییس سازمان جهاد خودکفایی سپاه درباره فعالیت‌های این سازمان نیز گفت: همان گونه که شهید تهرانی مقدم آغاز گر فعالیت‌های فضایی در سازمان جهاد خودکفایی سپاه بود، هم‌اینک نیز این مجموعه به عنوان پژوهشکده و مرکزی علمی و تحقیقاتی که نگاهی تولیدی نیز به محصولات خود دارد، راه نورانی آن شهید را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند تا با لطف و عنایت الهی توان دانشی و فنی کشور را در حوزه فضایی ارتقا بخشد.

شهید تهرانی مقدم حدود ساعت ۱۲:۵۰ روز ۲۱ آبان ۱۳۹۰ به همراه ۱۶ تن دیگر از همراهان خود در پادگان بیدگنه سپاه حوالی تهران در حال فعالیت بر روی نوع تازهی از سوخت موشک بود که به سبب انفجار حین فعالیت به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.