شهید رجایی مسیری را می پیمود که در قله آن امیرالمومنین (ع) قرار داشت

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

خطیب موقت نماز جهمه تهران گفت: تواضع و ساده زیستی دو ویژگی برجسته شهید رجایی بود و این شهید مسیری را میپیمود که در قله ی آن امیرالمومنین (ع) قرار داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت الله موحدی کرمانی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و خطیب موقت نماز جمعه تهران در مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور که امشب در مهدیه ی تهران برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه و تکریم هفته ی دولت گفت: امروز تلویزیون بیانی را از حضرت امام نقل کرد که من تا کنون نشنیده بودم و آن این بود که شهید رجایی در یک مقطعی دست فروش بود و بعدا به سمت ریاست جمهوری رسید و این امر در حالی بود که حالات این شهید بزرگوار در دوران ریاست جمهوری با دوران دست فروشی یکسان بود و این خیلی عجیب است.

وی در ادامه با اشاره به امتیازات متعهد و برجسته ی شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: نخستین ویژگی این دو شهید بزرگوار تواضع و تروتنی آنها بود، به گونه ای که پست و مقام آنها را مغرور نکرد بود و این خیلی مهم است که انسان در برخورد با دیگران کوچکی کند و در نفس و ذاتش خود را از دیگران بالاتر نبیند.

آیت الله موحدی کرمانی ویژگی دیگر شهیدان باهنر و رجایی را ساده زیستی دانست و بیان داشت: در حالات شهید رجایی ساده زیستی در حد توان نقل شده است؛ بنده در جمعی که از سوی حضرت امام برای رسیدگی به امور بنیاد مستضعفین تشکیل شده بود، یک شب به دعوت شهید رجایی برای صرف شام به منزل ایشان رفتم و در نهایت تعجب دیدم که ایشان با پهن کردن روزنامه ای مقداری نان و حلوا را برای صرف شام آماده کرد و این سفره ی پذیرایی یک رئیس جمهور بود.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: شهید رجایی در حال طی کردن مسیری بود که در قله ی آن مسیر امیرالمومنین قرار داشت و این مسئله باید برای مسئولین امروزی ما یک درس باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به هم شهری بودن خود با شهید باهنر و مأنوس بودن با او در حوزه های علمیه ی کرمان و قم اظهار داشت: اخلاقیات بسیار ارزنده ای در شهید باهنر وجود داشت.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه خداوند برای مسئولیت های در سطوح بالا برای افراد برنامه و الگو مشخص کرده است، تصریح کرد: وقتی خداوند پیغمبر را مبعوث کرد، ماموریتی سنگین را بر دوش او نهاد و برای آماده کردن پیغمبر به او دستور داد تا از شب برای قرائت قران و عبادت استفاده کند تا برای حمل این بار سنگین آماده شود و من فکر میکنم که شهیدان رجایی و باهنر هم سعی کردند در این مسیر قرار گیرند و خود را برای قبول مسئولیت آماده کنند.

وی ادامه داد: باید انسان هایی که مسئولیت میپذیرند، خود را برای تصدی این مسئولیت آماده کنند، هر وزیری در دایره ی وزارتش باید بررسی کند که آیا میتواند مسئولیت آن وزارت خانه را به درستی انجام دهد یا نه، و اگر نمیتواند، این مسئولیت را قبول نکند.
آیت الله موحدی کرمانی در پایان خاطرنشان کرد: رابطه ی شهیدان رجایی و باهنر با مردم به این سبب حسنه بود که این دو شهید توانستند رابطه ی خود را با خدا اصلاح کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.