شهید چمران یکی از ستارگان درخشان سپهر تاریخ شکوهمند ایران اسلامی در مسیر سعادت بشری است

پیام دفتر رییس جمهور به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران؛

سپهر تاریخ شکوهمند ایران اسلامی ما افتخار حضور بزرگمردانی را درخود دارد که برای دفاع از فضائل بشری و آرمانهای بلند انسانی ، فداکاریها و مجاهدتهای فراوانی نمودند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلا‌ع رسانی ریاست جمهوری، دفتر رییس جمهور به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران، پیامی را منتشر نمود که متن آن به شرح زیر است:

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا.

۳۱ خرداد ماه سالروز شهادت سردار پر افتخار اسلام ، مجاهد نستوه و مرد میدان آتش و خون؛ شهید مصطفی چمران است. عارف سلحشوری که نام پرطنینش همه مرزها و اقلیم ها را فارغ از مقتضیات زمانی و مکانی درنوردید و یاد پر فروغش روشنایی بخش مسیر مبارزان راه آزادی گردید .

شهید چمران در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان الگویی از صداقت ، ایثار ، پاک دلی و مظلومیت شناخته می شود. مردی که در باور یارانش تندیس خوبیها و برترین بهانه برای ترغیب اندیشه ها وانگیزه هاست که با وجود گذشت زمان، همچنان الهام آفرین و تاثیر گذار است.

این شهید سرافراز با بهره گیری از آرمان الهی حضرت امام (ره) و با روحیه انقلابی و تفکر برتر در طراحی عملیات های نظامی ، مصمم و با اراده در مقابل دشمن ، به دفاع از میهن اسلامی پرداخت و در این مسیر الهی دعوت حق را لبیک و به شرف شهادت نایل آمد.

در توصیف جایگاه معنوی این شهید پرآوزاه همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند: او با دل خداشناس و اراده خلل ناپذیرش همیشه مشت آهنین خود را به چهره دشمن نواخته بود و با این حال ، او با روح لطیف و خلق ملکوتی و چشم خدابین به ماوراء محدوده ها و تنگناهای مادی نظر دوخته بود.

هم اکنون در سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، یاد و خاطره آن سردار بزرگ و شهیدان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس را گرامی می داریم . امید است مکتب تربیتی این شهدا که در واقع تداوم راه نجات بخش انبیا و عطر آگین از شمیم امامت و سرشار از طراوت عاشورا است ، همواره نصب العین مومنان راستین و پیشتازان افق انتظار و مشتاقان ظهور آفتاب ولایت باشد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.