شوخی​ باهنر با کادر اقتصادی دولت+پیک نیک هدفمندی+مزاح نماینده ارومیه با رئیس​جمهور+ زمان آغاز بررسی بودجه ۹۱/حاشیه مجلس

به گزارش خبرآنلاین، جلسه بعدی صحن علنی مجلس روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، پس از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم برگزار خواهد شد. نمایندگان در این هفته مشغول سرکشی به حوزه​های انتخابیه و فعالیت تبلیغاتی انتخاباتی خواهند بود. کمیسیون تلفیق نیز در این فاصله کار بررسی لایحه بودجه ۹۱ را تمام خواهد کرد و پس از این تعطیلات این سند بودجه​ای به صحن علنی ارائه خواهد شد.

در پایان جلسه امروز بیانیه ای با امضای ۱۶۲ نفر از نمایندگان در حمایت از اقدامات و مدیریت شهری شهردار تهران در مقابله با سیل اخیر قرائت شد و امضا کنندگان خواستار تدابیر لازم همه مسئولان برای مقابله با بحران​های مشابه شدند.

گفتنی است بخشی از مذاکرات امروز مجلس به بررسی آثار ناشی از فاز دوم هدفمندی یارانه​ها اشاره داشت. محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت از مسئولان اقتصادی دولت که مهمان مجلس بودند خواست تا گزارش مالی​ای به مجلس ارائه بدهند که مشخص شود از هدفمندسازی چقدر درآمد داشته​اند و چطور آن را هزینه کرده​اند؟ سوالی که معاون پارلمانی دولت پاسخ آن را به وزرا واگذار کرد اما خلیلیان، غضنفری و فرزین هم پاسخ مشخصی به آن ندادند.

وزیر کشاورزی در پایان سخنانش خطاب به نمایندگان گفت: قرار نبوده که با اجرای قانون هدفمند یارانه​ها به پیک نیک برویم و همه شاد و خندان باشند! مسیر سختی در پیش داریم و همه باید برای آن تلاش کنیم.

فرزین هم که از سوی باهنر «بالاترین مقام در اجرای قانون هدفمندی یارانه​ها» معرفی شد؛ پیش از آغاز سخنانش از او پرسید که چقدر وقت دارد. باهنر هم به شوخی گفت: هرچه کمتر بهتر! البته به او ۱۵ دقیقه وقت داده شد که کمی بیش از آن سخن گفت.

باهنر در پایان مذاکرات مجلس در این زمینه با بیان اینکه مجلس از پاسخ​های وزرا قانع نشده است، تاکید کرد که رویکرد مجلس، مساله مچگیری و عقب نشینی از این وظیفه خطیر نیست.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در تذکری از پیامدهای سیاسی امنیتی و بین المللی قانون هدفمندی یارانه​ها سخن گفت که باید بررسی شود و افزود: دولت به اسم اجرای این قانون ۵۳ میلیارد دلار از بانک مرکزی را در بازارهای اقتصادی فروخته است تا پول یارانه​های نقدی در هدفمند سازی را تامین کند.

باهنر در پاسخ به وی با بیان اینکه قطعا این آمار غلط است، افزود: نمایندگان اگر سوالی دارند کتبا به هیات رئیسه ارائه دهند.

پس از آنکه نمایندگان وارد دستور بعدی خود که طرحی برای اصلاح قانون هدفمندی یارانه​ها بود، شدند؛ نادر قاضی​پور نماینده ارومیه طی سخنانی گفت: مجلس نمی​تواند در برابر اقدامات غیر قانونی دولت که منجر به افزایش قیمت کالا می​شود سکوت کند.

وی افزود: افزایش قیمت​ها منجر به گرانی گوجه فرنگی در محله رئیس جمهور هم شد و دیگر از آنجا هم نمی​توان خرید کرد، اما ایشان باز هم آمد در مجلس و شوخی کرد! در حالیکه مجلس جای شوخی نیست و کنترل قیمت​ها از دست رئیس​جمهور خالی شده است. تا زمانی که مجلس گزارش دقیقی از نحوه اجرای فاز اول هدفمندی یارانه​ها دریافت نکند و از درآمدها و هزینه​ها و افزایش بیکاری در نتیجه اجرای این قانون مطلع نشود، اجازه اجرای فاز دوم را نخواهد داد.

نماینده ارومیه خطاب به مردم ادامه داد: بدانید که با این کارهایشان می​خواهند بخش تولید را تعطیل کرده و با افزایش واردات، خزانه را خالی کنند! اما مجلس نمی​گذارد خزانه را خالی کنند. او کنایه دیگری هم به رئیس​جمهور زد و در واکنش به اینکه احمدی​نژاد از نمایندگان خواسته بود تا مردانه و منصفانه به او به دلیل پاسخ به سوالاتشان نمره ۲۰ بدهند، گفت: اگر رئیس جمهور به دلیل لهجه ترکی غلیظ بنده و تبیین دردمندی مردم نمره ۲۰ نمی دهند، مثل خودشان نمی گویم که نامرد است! فقط از همه نمایندگان می​خواهم که در ایام سوگواری دختر پیامبر بلند بگویند یا زهرا!

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.