شورای جهانی کلیساها اهانت به پیامبر (ص) را محکوم کرد

دبیرکل شورای جهانی کلیساها (WCC ) در مراسم افتتاحیه ششمین دور گفت‌وگوی ادیان، اهانت به پیامبر(ص) را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ششمین دور گفت‌وگوی ادیان با شرکت هیأت اعزامی از مرکز گفت‌وگوی ادیان‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ژنو برگزار شد.

” فیکس تویت “دبیرکل شورای جهانی کلیساها در مراسم ویژه افتتاحیه ششمین دور گفت‌وگوی ادیان، اهانت به مقدسات اسلام را محکوم و ساخت و پخش فیلم موهن و سخیف اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را اهانت به همه ادیان دانست و به شدت آن را نکوهش کرد.

وی احترام به همه ادیان و پیامبران الهی را لازم دانست و اظهار امیدواری کرد همه کسانی که خواهان صلح و همزیستی مسالمت آمیز ادیان

می­‌باشند، برای تحقق این امر باید تلاش جدی کنند.

“تویت ” ضمن خوشامدگویی به هیأت اعزامی از جمهوری اسلامی ایران و دیگر اعضا و اندیشمندان شرکت کننده در این نشست، گفت: امیدواریم بتوانیم با تعامل بیشتر و توجه به مشترکات دینی گام­‌های مؤثرتری جهت به ثمر رساندن دستاوردهای گفتگوی بین ادیان برداریم.

محمدرضا دهشیری، رییس هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به ششمین نشست گفت‌وگوی ادیان در سخنانی ضمن تشکر از تلاش‌های شورای جهانی کلیساها و فراهم کردن برگزاری این نشست، گفت: ما بر آن هستیم تا از رهگذر این نشست­‌ها و گفت‌وگوها بین اندیشمندان مسلمان و مسیحی بتوانیم به همزیستی پیروان ادیان الهی و صلح پایدار در جهان کمک و مساعدت نماییم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دبیرکل شورای جهانی کلیساها که محل آن در کشور سوئیس است همچنین بیانیه‌ای منتشر کرد که بازتاب زیادی در رسانه‌های جهانی داشته است.

در این بیانیه ضمن مردود دانستن اقدام غیراخلاقی سازنده آمریکایی فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام و ابراز تاسف از این کار تولید و پخش فیلم بیگناهی مسلمانان را نسبت به باورهای اسلامی و مسلمانان موهن خوانده و اعلام داشته است که این فیلم توسط کسانی تولید و پخش شده است که در حقیقت نه نماینده هیچ یک از ادیان الهی می‌باشند و نه نماینده کشور و دولت خاصی هستند. در واقع این توهین به دین اسلام توهین به تمامی دینداران می‌باشد و در این خصوص مسیحیان و مسلمانان باید در کنار یکدیگر اینگونه توهین‌ها را محکوم نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.