شورای صدور پروانه نمایش وزارت ارشاد، مسئول اکران و ترویج خیانت در سینمای ایران است نه شخص وزیر

۱۱م آذر ،

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه آیین‌نامه وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ و سینما به خوبی اجرا نمی‌شود، گفت: شورای صدور پروانه نمایش وزارت ارشاد، مسئول اکران و ترویج خیانت در سینمای ایران است نه شخص وزیر.

سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به اکران فیلم‌هایی با موضوع خیانت و ترویج فساد و بی‌بند و باری در سینمای کشورمان گفت: در یک سال قبل وزیر ارشاد پیرامون این مسئله چندین بار به صحن علنی مجلس دعوت شده و توضیحاتی به نمایندگان ملت دربارهٔ سینمای غیر ارزشی کشورمان داده است.
 
وی در ادامه افزود: عدم اجرای صحیح آیین‌نامه وزارت ارشاد و همچنین سوء مدیریت و نظارت زمینه‌ساز اکران فیلمهای ضد ارزشی در سینمای ایران به عنوان طلایه‌دار فرهنگ والای نظام دینی و ارزشی جمهوری اسلامی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی از جلسه کمیسیون متبوعش در روز آتی پیرامون این موضوع خبر داد و اظهار داشت: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس فردا جهت رسیدگی به مشکلات این وزارتخانه و روند بررسی صدور پروانه نمایش اکران فیلم جلسه‌ای خواهند داشت.
 
طاهری طرح استیضاح وزیر در ماه‌های آخر دولت را بی‌ثمر خواند و بیان کرد: طرح استیضاح وزیر ارشاد در برهه زمانی پایانی دولت جواب نمی‌دهد چرا که مشکلات سینمای ایران ریشه‌ای است و باید برای اصلاح آن از اقدامی عملی صورت گیرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.