شورای نگهبان از جمهوریت و اسلامیت نظام به خوبی پاسداری کرده است

سه شنبه ۲۷ تیر – ۰۵:۴۱:۰۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مسئول بسیج اساتید سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع):

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا –  مسئول بسیج اساتید سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) گفت: شورای نگهبان قانون اساسی رکن اصلی و مهم نظام به شمار می‎رود و در این ۳۳ سال از جمهوریت و اسلامیت نظام پاسداری کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، احمدرضا بسیج اظهار داشت: شورای نگهبان قانون اساسی همان‌طور که از نام آن پیداست، به گروهی اطلاق می‎شود که برای پاسداری از قانون اساسی تاسیس شد و در دوره‌ها و دولت‌های مختلف همواره به این رسالت اساسی خود پرداخته است.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان یک شأن عالی و جایگاه والایی دارد، افزود: از ویژگی‌های مهم شورای نگهبان استقلال آن و اعضای این شورا است که سهم به سزایی را در حفظ و حراست از قانون اساسی بر عهده داشته است.
دکتر بسیج ادامه داد: شورای نگهبان متشکل از شش فقیه اسلام‌شناس و شش حقوق‌دان است که وظیفه دارند قوانینی را که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده را با قانون اساسی مطابقت دهند و انطباق و عدم انطباق آن را اعلام کنند.
مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تعیین صلاحیت افرادی که می‌خواهند برای انتخاب‌های گوناگون از جمله ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی یا شوراها کاندیدا شوند برعهده این نهاد است.
وی بیان داشت: تاریخ ۳۳ ساله انقلاب اسلامی ایران نشان می‌دهد که وجود شورای نگهبان در حیات و امنیت این نظام بسیار حیاتی و اساسی بوده و اگر این نهاد کارساز وجود نداشت بسیاری از قوانین برخلاف قانون اساسی به تصویب می‌‎رسید و یا افرادی که برای انتخابات داوطلب می‌شدند شایستگی آن را نداشتند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۷۱۷۴۱۰۳۲۲۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.