شورای نگهبان ملت ایران را در انتخاب گزینه اصلح یاری کند/کسانی که احراز صلاحیت نشدند باید به نظر شورای نگهبان تمکین کنند

۳۰اردیبهشت،

۲۲ دانشگاه از سراسر کشور و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرج، بیانیه‌ای خطاب به شورای نگهبان صادر کردند

به گزارش خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، ۲۲ دانشگاه از سراسر کشور و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرج، بیانیه‌ای خطاب به شورای نگهبان صادر کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

انَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ (احقاف/۱۳)

اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی

همچنان که بر‌اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی، در حال انجام وظایف انقلابی خود در بررسی دقیق و مبتنی بر قانون در احراز صلاحیت اشخاص ثبت نام کرده در یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و اعلام آن به ملت شریف ایران میباشید، برخود فرض می‌دانیم تا به عنوان پاره‌ای از تن امت انقلابی ایران اسلامی به شما و همگان یادآور شویم:

۱٫    نظام اسلامی به فقها و حقوقدانان شورای نگهبان به مثابه امانتدارانی می‌نگرند که وظیفه مهم و سنگین احراز صلاحیت صلحای تصدی پست مهم ریاست‌جمهوری کشور اسلامی ایران را بر دوش می‌کشند. از این منظر، انتظار داریم در بررسی و احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی تمام ابعاد و جوانب مربوطه را مدنظر قرار داده و وظیفه خود را با استحکام تمام انجام داده و از فضاسازی و جوسازی برخی اشخاص و گروه‌هایی که با ملاک‌های اصل ۱۱۵ قانون اساسی فاصله‌ای دور دارند، ابایی نداشته و تصمیمی قابل دفاع در پیشگاه خداوند و ملت بگیرید. خواسته ملت ایران این است، نباید تهدیدات و ارعاب اشخاص ناشایست سبب تغییر فرآیند تائید صلاحیت‌ها گردد. شورای نگهبان باید با اتکا به حمایت قاطع مردم، ملت ایران را در انتخاب گزینه اصلح از میان صالحان موجود یاری کند. ما اعتقاد داریم عدم احراز صلاحیت برای تصدی پست ریاست‌جمهوری و خدمت به مردم چیزی از صلاحیت دغدغه‌مندان خدمت برای اسلام و مسلمین در سایر جایگاه‌ها و مناصب کم نمی‌کند.

۲٫    با ثبت‌نام اشخاص متعدد به عنوان کاندیداهای ریاست‌جمهوری، چهره‌های نام آشنایی نیز دیده و شنیده شدند که با ملاک‌های اصل مذکور، فرسنگ‌ها فاصله دارند. امید است نیروهای ولایی و مومن شورای نگهبان، همچون قبل محکم و استوار به بررسی صلاحیت نامزدهای این انتخابات پرداخته و صلابت و سرسختی خود در پاسداری از اصول انقلاب را با پس زدن این اشخاص به نمایش درآورد. آن‌چنان که همین مسئله سبب شده است که اعضا و دبیر محترم این شورا همواره در آستانه انتخابات‌های مختلف آماج تیرهای کینه و عداوت دشمنان انقلاب اسلامی قرار گیرند.

۳٫    انتظار می‌رود نامزدهای انتخاباتی که به هر دلیلی احراز صلاحیت نشده‌اند، حرمت نهادهای قانونی کشور و نظام را رعایت کرده، و به رای و نظر شورای نگهبان برخواسته از قانون اساسی تمکین کرده و ضمن احترام گذاشتن به نظر این شورا، تلاش خود را در جهت بالابردن نشاط و شادابی در فضای انتخابات و مشارکت حداکثری مردم برای انتخاب اصلح واقعی از میان جمع معرفی شده از سوی شورای نگهبان متمرکز نمایند.

۴٫    افرادی که واجد شرایط تشخیص داده شده و به حکم نظر قانونی شورای نگهبان، وارد فضای رسمی رقابت برای کسب اعتماد ملت و نشستن بر کرسی ریاست جمهوری در ۴سال آینده می‌شوند، باید قانون را نصب العین قرار داده و چارچوب طرح شعارها را حوزه اختیارات قانونی رئیس جمهور قراردهند. بدانند که سال‌هایی از آینده عمر این انقلاب متأثر از حرکت انتخاباتی ایشان خواهد شد، و بدانند که اگر خالصانه و برای رضای خدا عمل کنند، چه رئیس جمهور بشوند و چه نشوند، مأجور خواهند بود.

گفتنی است اسامی این ۲۲ دانشگاه در زیر آمده است:

۱-    بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
۲-    بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
۳-    بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر
۴-    بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
۵-    بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس
۶-    بسیج دانشجویی دانشگاه امام حسین (ع)
۷-    بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
۸-    بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران جنوب
۹-    بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال
۱۰-    بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم تهران
۱۱-    بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی البرز
۱۲-    بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قزوین
۱۳-    بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی
۱۴-    بسیج دانشجویی دانشگاه انقلاب اسلامی
۱۵-    بسیج دانشجویی دانشگاه شهید عباسپور
۱۶-    بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی
۱۷-    بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری یزد
۱۸-    بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد
۱۹-    بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری سمنان
۲۰-    بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری شیراز
۲۱-    بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری زنجان
۲۲-    بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.