شورایعالی تهیه‌کنندگان خواهان پیشگیری از تغییر ماهیت صنفی خانه سینما شد

۱۳م دیماه ،

شورایعالی تهیه‌کنندگان خواهان پیشگیری از تغییر ماهیت صنفی خانه سینما شدبا انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام شد:
شورایعالی تهیه‌کنندگان خواهان پیشگیری از تغییر ماهیت صنفی خانه سینما شد
تاریخ درج : ۱۲ دی
سرفصل : سینمای ایران   |   منبع خبر : وب پایگاه اینترنتی تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : مهمترین نگرانی و مطالبه شورایـعالی تهیه‌کنندگان در اصلاح اساسنامه خانه سینما، پیشـگیری از تغییر یا کاهش ماهیت صنفی «خانه سینما» است.

به گزارش سینمانگار، شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار یافتن بیانیه ای، مهمترین نگرانی و مطالبه خود را در اصلاح اساسنامه خانه سینما، پیشـگیری از تغییر یا کاهش ماهیت صنفی «خانه سینما» اعلام کرد.

متن بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران به شرح ذیل است:

به نام خدا

با توجه به تحقق تشکیل اصلاح اساسنامه خانه سینما «شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران» بعنوان صنف تهیه کنندگان عضو این تشکل فراگیر سینمایی، با جدیت خبرها و نتایج این شورا را دنبال می کند و برای حصول نتیجه ای مطلوب که به رفع بحران های موجود بیانجامد، انتظار می‌کشد.

مهمترین نگرانی و مطالبه شورایـعالی تهیه‌کنندگان در این زمینه، پیشـگیری از تغییر یا کاهش ماهیت صنفی «خانه سینما» با تعریف «جامعه اصناف سینمای ایران» است که اساس وجودی «خانه سینما» و امنیت روانی و اجتماعی اعضای آن را تشکیل می‌دهد. ماهیت صنفی «خانه سینما» به معنای تعامل این نهاد صنفی با دولت‌ها و احیای حقوق صنفی اصناف و تلاش جهت برقراری وحدت و اخذ رویه‌های عملیاتی در مسائل سینمای ایران است به نحوی که باب هرگونه تفرقه و تضاد را در حوزه سینمای ایران بسته و به صورت راهبردی به بستر سازی جهت تصمیم سازی‌های قانونی و مدبرانه بیانجامد.

سامان‌یابی و رونق مجدد تولید و نمایش و پخش‌، که رمز حیات سینمای ایران و عامل تقویت همه جریان‌های هنری و فرهنگی در کشور است‌، نیاز به جذب هر چه بیشتر عوامل و علاقمندان سینمای  ملی ایران دارد که «شورایعالی تهیه کنندگان» امیدوار است حاصل منطقی و عقلانی مباحث شورای اصلاح اساسنامه باشد.

شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران
 

نظرات خوانندگان


سینما نگار
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.