شورای رقابت منافع مصرف‌کنندگان خودرو را تامین کند

۳۱فروردین۱۳،

شورای رقابت منافع مصرف‌کنندگان خودرو را تامین کند

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از شورای رقابت خواست دستورالعمل تازه قیمت‌گذاری خودرو را به‌گونه‌ای تدوین کند که تامین کننده منافع طولانی مدت مصرف‌کنندگان باشد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سیدمحمد جعفری  اظهار کرد: شورای رقابت از یک سو باید مطالبات به حق مصرف‌کنندگان برای کاهش قیمت خودرو را برآورده ساخته و از آن سو نیز شرایط را برای ادامه فعالیت صنایع خودروسازی فراهم کند.

وی با بیان این‌که افزایش یکباره و صد درصدی قیمت خودرو در اسفند ماه سال قبل اقدامی غیر منطقی و غیر کارشناسی از سوی خودروسازان بود، خاطرنشان کرد: مشخص بود که مصرف‌کنندگان تحمل این مقدار افزایش قیمت را نداشته و برای تامین نقدینگی لازم برای خرید این محصولات دچار مشکل خواهند شد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: البته در یک سال اخیر قیمت مواد اولیه اساسی صنعت خودرو از جمله فولاد، مس و پتروشیمی در حد بسیاری افزایش یافته که این موضوع نیز باید مورد توجه شورای رقابت قرار گیرد.

وی افزود: بعضی از این مواد اولیه در کشور به صورت شبه انحصاری تولید می‌شوند بنابراین شاید ضروری باشد که شورای رقابت وارد این حوزه شده و از تولیدکنندگان این مواد بخواهد نرخ محصولات خود را تعدیل کنند.

جعفری تصریح کرد: در آن صورت هزینه‌های تولید در واحدهای قطعه‌سازی و خودروسازی نیز کاهش یافته و مشکل قیمت خودرو به صورت اساسی و ریشه‌ای حل خواهد شد.

یکشنبه ۱ اردیبهشت   ۹:۴۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.