شورای شهر نیویورک می‌خواهد سن قانونی خرید سیگار را بالا ببرد

سلامت > عمومی
مقامات شهر نیویورک ممکن است ممنوعیت جدیدی را در این پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا برقرار کنند تا سن حداقل خریدن سیگار را به ۲۱ سال بالا ببرند.

به گزارش آسوشیتدپرس این پیشنهاد جدید سن حداقل سیگار کشیدن را از ۱۸ سال که قوانین فدرال آن را تعیین کرده‌اند و در بسیاری از مناطق آمریکا مورد عمل است، افزایش خواهد داد. چهار ایالت آمریکا و برخی از اجتماعات این سن را تا ۱۹ سال  بالا برده‌اند و دست کم دو شهرک این حداقل را به ۲۱ سال رسانده‌اند.

اما تغییر در محدوده سنی مجاز برای خریدن سیگار در نیویورک این موضوع در صحنه یک شهر بزرگ مطرح می‌کند؛ نیویورک پیش از این با برقراری بالاترین میزان مالیات بر سیگار در آمریکا، ممنوع کردن سیگار کشیدن در پارک‌ها و ساحل‌ها و به راه انداختن پیکارهای تبلیغاتی با تصاویر هولناک درباره خطرات سیگار کشیدن به مبارزه با دخانیات پرداخته است. یک پیشنهاد دیگر که ماه گذشته مطرح شد دور نگهداشتن سیگار از چشم مشتریان در فروشگاه‌ها است.

مقامات نیویورک و فعالان بهداشت عمومی موضع سختگیرانه شهر بر ضد سیگار کشیدن را به عنوان اقداماتی که به زندگی بهتر مردم کمک می‌کنند تحسین کرده‌اند، و در مقابل سیگاری‌ها و فروشندگان سیگار دست کم در ابتدا شکایت داشتند که این محدودیت‌های گوناگون دخالت بیش از حد در امور شخصی است و  کسب و کارها را خراب می‌کند – و انتظار می‌رود در این مورد هم این اختلاف نظرها دوباره برانگیخته شوند.

سخنگوی شورای شهر نیویورک کریستین کین گفت این اقدام به این هدف انجام می‌شود که افراد جوان دچار اعتیاد به سیگار که مهمترین عامل قابل پیشگیری مرگ است، نشوند. به گفته مقامات شهری هشتاد درصد از بزرگسالان سیگاری نیویورک سیگار کشیدن را پیش از ۲۱ سالگی آغاز کرده‌اند.

کین گفت: “مسئول ما در حال حاضر این است که هر کاری را که می‌توانیم انجام دهیم تا این میزان را کاهش دهیم.”

شیوع سیگار کشیدن در مجموع در طول دهه گذشته در نیویورک کاهش یافته است اما در میان دانش‌آموزان دبیرستان‌های عمومی شهر در حد ۸٫۵ درصد ثابت باقی مانده است و تخمین زده می‌شود که ۲۰۰۰۰ آنها در هر روز سیگار بکشند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.