شورشیان آفریقای مرکزی هم‌چنان خواهان برکناری و محاکمه رئیس جمهور کشورشان می باشند

۲۱م دیماه ،

reuters1-63.jpg

با وجود برگزاری مذاکرات میان نمایندگان شورشیان، مخالفان و دولت آفریقای مرکزی، شورشیان این کشور همچنان بر کناره‌گیری و محاکمه رییس‌جمهوری آفریقای مرکزی در دادگاه کیفری بین‌المللی تاکید دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مذاکرات که روز چهارشنبه در لیبرویل، پایتخت گابون برگزار شد، هنوز نتیجه‌ای دربر نداشته است چرا که شورشیان هم‌چنان خواهان کناره‌گیری و محاکمه فرانسوا بوزیزه، رییس‌جمهوری آفریقای مرکزی می باشند.

پس از ۱۲ ساعت گفت‌وگو میان نمایندگان دولت، شورشیان و اپوزیسیون این کشور فلوریان نجادر، سخنگوی شورشیان موسوم به “سلکا” بیان کرد: تنها پیشنهاد ما کناره‌گیری فرانسوا بوزیزه است چرا که مردم آفریقای مرکزی با حکومت بوزیزه مشکل دارند.

این مذاکرات که به سبب ترک جلسه از سوی نمایندگان شورشیان در نیمه شب متوقف شد، امروز (پنجشنبه) دوباره از سر گرفته خواهد شد.

در یادداشتی که ابتدای جلسه به شرکت‌کنندگان داده شد، ائتلاف شورشی “سلکا” خواستار تشکیل پرونده‌ علیه رییس‌جمهوری آفریقای مرکزی در دادگاه کیفری بین‌المللی شد.

شورشیان سلکا، فرانسوا بوزیزه را به ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محکوم می‌کنند.

پس از آنکه شورشیان سلکا توانستند کنترل بیشترین بخش‌های کشور را از ۱۰ دسامبر تاکنون به دست بگیرند هم‌اکنون پشت درهای شهر “بانگی” مستقر می باشند.

بازیل ایکوئبه، وزیر امور خارجه کنگو که ریاست این نشست را بر عهده دارد در آغاز از شورشیان و اپوزیسیون خواست تا به قوانین اتحادیه آفریقا در رابطه با نحوه تغییر نظام حاکم احترام بگذارند.

فرانسوا بوزیزه سه‌شنبه در پاسخ به شورشیان اعلام کرده بود که از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند.

وی اظهار کرده بود که درست است مناطق بسیاری از کشور را از دست داده‌ ولی جنگ را نباخته‌ است.

روسای انجمن اقتصادی کشورهای آفریقای مرکزی که ۲۱ دسامبر در پایتخت چاد گرد هم آمده بودند، خواهان ترک مناطق اشغال شده توسط شورشیان شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.