شورشیان با حمله iبه ایست‌های بازرسی در سوریه آتش بس را نقض نمودند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۵ آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، iبه نقل از ارتش سوریه، پس از آغاز آتش بس چهار روزه که از روز عید قربان شورشیان در روز جمعه (۵آبان) آغاز شد شورشیان iبه ایست‌های بازرسی در دمشق، درعا، حمص و ادلب حمله نمودند.

یک خودرو بمب‌گذاری شده در منطقه «داف الشوک» در جنوب دمشق حداقل جان پنج نفر را گرفت و ۳۵ تن دیگر را زخمی نمود. گفته می‌شود بیشتر قربانیان غیر نظامی بوده‌اند.

با این وجود ارتش سوریه با بیان این که iبه ادامه آتش بس احترام خواهد گذاشت افزود که نیروهای دولتی iبه حملات گروه‌های مسلحی که این آتش بس را نقض نموده‌اند واکنش نشان داده است. ارتش سوریه iبه کرار اخطار داده است که اگر گروه‌های مسلح حملاتی را انجام دهند یا مواضع خود را تقویت نمایند یا اگر مزدوران وارد این کشور شوند با آنها مقابله خواهد نمود.

ارتش سوریه در بیانیه‌ای که در تلویزیون دولتی این کشور پخش شد اعلام نمود: «گروه‌های تروریستی مسلح iبه مواضع نظامی حمله نمودند که iبه سبب آن آشکارا توقف عملیات نظامی مورد توافق فرماندهی ارتش نقض شد. نیروهای مسلح شجاع ما iبه این تخلفات پاسخ می‌دهند و این گروه‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهند.»

این آتش بس iبه پیشنهاد اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل اتحادیه عرب انجام می‌شود. در پی این آتش بس، خشونت کاهش یافته و آرامش iبه بیشتر بخش‌ها در سوریه بازگشته است.

جامعه بین الملل با فشار بر همه طرف‌های درگیر در ناآرامی سوریه از آن‌ها خواسته است که iبه این آتش بس احترام گذاشته شود و یک مقام ارشد اتحادیه عرب روز جمعه گفت که iبه نظر می‌رسد این احترام حفظ شده است.

بسیاری از کشورها از جمله ایران و روسیه از این آتش بس استقبال نموده‌اند و بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل ابراز امیدواری نمود که این آتش بس iبه برگزاری مذاکرات سیاسی منجر شود.

سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی است و بسیاری از مردم این کشور از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی در ناآرامی‌های اخیر این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش تفسیری پرس تی وی، سوریه اعلام نموده است که شورش و ناآرامی از خارج از این کشور طراحی و هدایت می‌شود و غرب و ترکیه، عربستان سعودی و قطر را iبه مسلح نمودن شورشیان متهم نموده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.