شوشتری:کشورهای منطقه نباید از اشتباه محاسباتی آمریکا بگذرند

سه شنبه ۲۷ تیر – ۰۴:۰۱:۰۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، حمله ناو آمریکایی به قایق اماراتی را نتیجه تمایل به حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس دانست و گفت: این اتفاق دکترین آمریکا که به بهانه‌های مختلف خود را تامین کننده امنیت منطقه می‌داند باطل می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، هادی شوشتری درباره حمله ناو آمریکا به قایق اماراتی در خلیج فارس، گفت: کشورهای منطقه نباید از اشتباه محاسباتی آمریکا بگذرند.
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همواره تاکید داشته که امنیت منطقه باید از سوی کشورهای منطقه تامین شود، افزود: در مقابل آمریکا این اعتقاد را دارد که امنیت منطقه از سوی نیروها و قدرت‌های فرامنطقه‌ای باید تامین شود.
وی، حمله ناو آمریکایی به قایق اماراتی را نتیجه تمایل به حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس دانست و گفت: اشتباه دوباره آمریکا در حمله به قایقی خصوصی اثبات حقانیت مواضع ایران است.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان مجلس توضیح داد: درگوش کشورهای منطقه همواره خوانده شده‌است که با حضور نیروهای فرامنطقه‌ای، خاورمیانه‌ای آرام و قدرتمند به وجود می‌آید این درحالی است که این دکترین اشتباه در مقابل دکترین نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تامین امنیت با مشارکت کشورهای همسایه قرار دارد.
شوشتری، ادامه داد: متاسفانه کشورهای فرامنطقه‌ای در راستای همان پروژه ایران هراسی ،کشورهای منطقه را از قدرت گرفتن ایران می‌ترسانند و اینطور وانمود می‌کنند که ایران نمی‌تواند نقشی در ایجاد امنیت منطقه داشته باشد.
وی گفت: اتفاق اخیر ضمن اینکه ثابت می‌کند ایران برای کشورهای منطقه تهدید نیست دکترین  آمریکا  که به بهانه‌های مختلف خود را عامل تامین کننده امنیت منطقه می‌داند باطل می‌کند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، ادامه داد: نباید به آمریکا اجازه داد که بعد از هر بار اشتباه محاسباتی اعلام کند که این اقدام از عمد نبوده است.
در پی حمله یک ناو آمریکایی به یک قایق کوچک در خلیج فارس، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. یک مقام مسئول در کنسولگری آمریکا در دبی گفت در حمله ناو آمریکایی به یک قایق کوچک خصوصی اماراتی یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۷۱۶۰۱۰۰۲۶۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.