شوک قیمتی در انتظار خودروهای وارداتی

۱۹م آذر ،

شوک قیمتی در انتظار خودروهای وارداتی

خودروهای خارجی موجود در بازار ایران که این روزها با کاهش قیمت روبرو شده اند به زودی دور تازهی از افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد.

به گزارش «عصرخودرو»، یک منبع آگاه به سراج۲۴ گفت که قیمت اکثر خودروهای وارداتی که این روزها سقوط کاذب داشته است به زودی با جهش قیمت مواجه خواهد شد.
وی گفت: اکثر خودروهای خارجی که هم اکنون توسط نمایندگی ها ثبت نام می گردد با قید “علی الحساب” است و قطعی نیست، به این معنی که فعلا مبلغی به عنوان ودیعه در اختیار شرکت مذکور قرار می گیرد و پس از افزایش قیمت و مشخص شدن قیمت نهایی این اختلاف قیمت مجددا بایستی به شرکت مذکور پرداخت شود.
وی افزود: با توجه به اینکه اکثر خودروهای وارد شده به ایران با ارز دولتی و به قیمت روز بوده است و از سویی هم اکنون قیمت ارز در مرکز مبادلات ارزی به صورت روزانه مشخص می گردد و این ماشینها نیز تابعی از قیمت روز ارز می باشند افزایش قیمت این خودروها دور از انتظار نیست.
این منبع آگاه در ادامه اظهار داشت: هم اکنون شرکتهای بزرگ وارد کننده در حال مذاکره با سازمان حمایت از مصرف کننده می باشند تا قیمت نهایی خودروها را جهت دریافت ما به تفاوت از مشتریان مشخص کنند.
وی گفت: برای مثال خودوریی چینی به نام جیلی که اخیرا وارد بازار شده و مورد استقبال نیز قرار گرفته با ودیعه ۳۸ وششصدهزار تومانی ثبت نام موقت شده ولی ظاهرا قیمت پیشنهاد شده از سوی وارد کننده به سازمان حمایت رقمی حول و حوش ۵۲میلیون تومان است و یا رقم پیشنهادی برای خودرو هیوندا جنسیس ۱۵۰میلیون تومان است. این وضعیت برای سایر خودروهای وارداتی نیز با رشد حداقل۴۰درصدی همراه خواهد بود.
به نظر می رسد با توجه به موارد فوق الذکر باید منتظر رشد ۵۰-۶۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی طی روزهای آتی در بازار آزاد باشیم.

یکشنبه ۱۹ آذر   ۱۲:۴۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.