شیرجه در محوطه جریمه، غده سرطانی فوتبال است

جیم بویس معتقد است اتحادیه های فوتبال باید قدرت این را داشته باشد که با بازیکنان تمارض کننده برخورد جدی کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فیفا در حال حاضر دست اتحادیه های فوتبال از برخورد جدی با بازیکنانی که به هوای دریافت پنالتی در منطقه جریمه شیرجه می روند بسیار کوتاه است.

تونی پولیس، سرمربی تیم فوتبال استوک سیتی پس از دیدار اول هفته اش با لیورپول، سواند، مهاجم این تیم را به شدت محکوم کرد و از فیفا خواست تا قانون جدیدی وضع کند که بر طبق آن بازیکنان خاطی که به تمارض و شیرجه در محوطه جریمه محکوم می شوند، به مدت سه مسابقه محروم شوند. در حال حاضر تنها جریمه ای که در انتظار این بازیکنان است، یک کارت زرد از سوی داور است.

اما بویس در این ارتباط گفت: اقداماتی صورت خواهیم داد تا جرایم سنگین تری بتوان برای بازیکنانی که تمارض به خطا می کنند اعمال کرد.

او در ادامه گفت: تا به حال چندین مرتبه اتفاق های مختلفی به وقوع پیوسته که ما را به فکر وا داشته است.

وی همچنین گفت: من چند حادثه اخیر مربوط به سواند را بررسی کردم و به این نتیجه رسیدیم که کار او تقلب محض است و باید به شدت با آن برخورد شود.

وی همچنین گفت: این موضوع دارد همانند غده ای سرطانی مسابقات را تحت تاثیر قرار می دهد و من مطمئنم اگر با آن برخورد نشود به سرعت تمام بازیکنان را تحت تاثیر قرار می دهد و همه سعی می کنند با تقلب تمارض کردن امتیاز کسب کنند.

وی در ادامه گفت: این موضوع را می توان در کمیته های انضباطی پیگیری کرد و به نظر من نباید فقط به یک کارت زرد برای برخورد با آنها اکتفا کرد.

وی همچنین افزود: البته گاهی اوقات بازیکنان چنان حرفه ی عمل می کنند که کار داوران بسیار سخت می شود و برای آنها دشوار است که خطای واقعی را از دروغین تشخیص دهند و با بازیکنان خاطی برخورد کنند اما هدف ما این است که تشخیص این موارد را برای داوران راحت تر کنیم تا از گسترش این غده سرطانی جلوگیری کامل صورت گرفته شود./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.