شیر ارزان نشد


شیر ارزان نشد

۱۶:۰۷ (دوشنبه ۸ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

دامداری‌ها هنوز علوفه‌ ارزان نگرفته‌اند و محصولاتشان را براساس قیمت‌های تمام‌شده‌شان می‌فروشند و از ابتدای خرداد‌ماه مطالبه‌ ۳۰ تا ۵۰ تومانی افزایش قیمت برای هر کیلو شیر را دارد.

ضا باکری ـ‌ دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: در حال حاضر شیر خام کیلویی ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومان برای کارخانه‌های لبنی تامین می‌شود و قیمت این محصول هیچ‌گونه کاهشی نیافته است.

وی افزود: در حالی که قرار بود شرکت پشتیبانی امور دام به هر کیلو علوفه ۱۰۰ تومان یارانه بپردازد و دامداران نیز شیر خام را به قیمت ۶۳۰ تومان مصوب اسفند‌ماه در اختیار صنایع لبنی قرار دهند، این امر هنوز محقق نشده است و دولت در کنترل قیمت شیر خام موفق نبوده است.

باکری خاطر نشان کرد: دامداری‌ها هنوز علوفه‌ ارزان نگرفته‌اند و محصولاتشان را براساس قیمت‌های تمام‌شده‌شان می‌فروشند و از ابتدای خرداد‌ماه مطالبه‌ ۳۰ تا ۵۰ تومانی افزایش قیمت برای هر کیلو شیر را دارند.

دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: فقط کارخانه‌های لبنی قیمت شیر پاستوریزه، ماست و پنیر را براساس خواسته‌ مسوولان دولتی به نرخ مصوب اسفند‌ماه باز گردانده‌اند.

وی درباره کاهش تولید شیر پاستوریزه به دلیل مقرون‌به صرفه نبودن آن از سوی کارخانه‌‌های لبنی تصریح کرد: اصلا این‌گونه نبوده و تولید شیر پاستوریزه کاهش نیافته است، بلکه کاهش شیر پاستوریزه به دلیل کاهش شیر خام ورودی به کارخانه‌های لبنی است، چرا که از زمانی که مصوب شده قیمت شیر خام به کیلویی ۶۳۰ تومان برگردد، دامداران از تحویل این محصول به کارخانه‌های لبنی خودداری می‌کنند و شیر خام را به کارخانه‌های شیر خشک که بهای بالاتری به آنها می‌دهند، تحویل می‌دهند و از عرضه‌ شیر خام با قیمت پایین به کارخانه‌های لبنی خودداری می‌کنند، لذا تولید شیر پاستوریزه به دلیل کاهش شیر خام ورودی به صنایع لبنی کاهش یافته، نه به دلیل مقرون به صرفه‌نبودن تولید آن.

باکری تاکید کرد: سهم بازار هر یک از محصولات لبنی برای کارخانه‌ها مشخص است و آنها نمی‌توانند میزان تولید محصولی را کاهش دهند.

.

.

.

.

.

.

.

پانا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.