شیر وایتکسی نداریم


شیر وایتکسی نداریم

۱۲:۵۹ (شنبه ۲۷ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

سازمان ملی استاندارد ایران به گزارش اخیر منتشر شده در ایسنا تحت عنوان “واقعیت ماجرا مشخص شد؛ وایتکس به شیرهای سنتی اضافه می‌شود نه صنعتی” واکنش نشان داد.

 سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرده که مراکز تولید صنعتی شیر (واحدهای لبنی) تحت نظارت و کنترل سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و در این مراکز مسوولان کنترل کیفیت از شیر خام ورودی و فرآورده‌های تولید شده نمونه‌برداری کرده و براساس استانداردهای ملی ایران مورد آزمون و ارزیابی قرار می‌دهند.

این سازمان هرگونه استفاده از وایتکس را در مراکز تولید شیر صنعتی تکذیب و رد کرده است. بنا به اعلام سازمان ملی استاندارد استفاده از وایتکس در شیر تاکنون در آزمایشگاههای این سازمان و آزمایشگا‌ههای همکار مشاهده نشده است.

سازمان استاندارد اعلام کرده با توجه به این‌که شیر خام تولید شده در کشور تحت نظارت سازمان دامپزشکی است، افزودن وایتکس به شیر صحیح نیست. این در حالی است که سازمان دامپزشکی باید در این باره نظر بدهد نه سازمان ملی استاندارد ایران.

در همین حال محمد جعفری – رئیس انجمن ملی حمایت حقوق مصرف‌کنندگان، به تازگی با بیان این‌که گزارشهایی درباره احتمال وجود وایتکس در شیر به این انجمن رسیده است، خبر داده که این موضوع در انجمن در حال بررسی است و از طریق مراجع مسوول رسیدگی خواهد شد.

به گفته وی پیش از این نیز چنین موضوعی مطرح شده بوده و موضوع وجود وایتکس در شیر سنتی و صنعتی از مدتها پیش به این انجمن گزارش شده بود که هم‌اکنون در حال پیگیری است.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.