شیعه‌ هراسی استمرار فعالیت‌های خشن است/ نباید در مقابله با شیعه‌ستیزی مماشات کنیم

فروردین ۱۴۰۳

“حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی امیدی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اسلام‌هراسی در راستای اقدامات سیاسی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: دولت عربستان برای شکاف بین شیعه و اهل سنت همواره در تلاش است.

وی با بیان اینکه شیعه‌‌هراسی استمرار فعالیت‌های خشن است، افزود: در عراق، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی شاهد اقدامات خشنی برای شیعه‌ستیزی هستیم و هر کسی به سمت معتقدات شیعی حرکت کند، مورد آماج حملات افراطی‌ها قرار می‌گیرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: خوشبختانه با توجه به اشراف نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و ورود به فعالیت‌های منطقه‌ای اقدامات شیعه‌هراسی در کشورمان بسیار کم‌رنگ است.

حجت‌الاسلام‌ امیدی با تاکید بر اینکه دولت عربستان با گرایش‌های وهابی عمل می‌کند، تصریح کرد: دولت عربستان قصد دارد تا شیعیان را از اعتقاد شیعی جدا کرده و جمعیت شیعه را کاهش دهد و یا آن‌ها را حذف فیزیکی کند. 

وی با تأکید بر اینکه اقتدار تام از سوی جمهوری اسلامی ایران لازم است تا در حیطه سیاسی با کشور‌های عربی اتمام حجت کند، مطرح کرد: ایران نباید به هیچ وجه در امر مبارزه با شیعه‌ستیزی مماشات کند، چراکه اگر این روند ادامه یابد طبیعتأ به توهین و تحقیر تفکر شیعی منجر خواهد شد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه باید اقداماتی برای مبارزه با شیعه هراسی از سوی مسئولان صورت گیرد، اظهار داشت: اولین گامی که باید در جلوگیری از شیعه‌هراسی برداشت اقدام سیاسی ایران با دولت عربستان است که به طور قاطع از آن‌ها بخواهد تا در مراسم حج از فعالیت‌های ضد شیعی وهابی‌ها جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام‌ امیدی با اشاره به اینکه بعثه مقام معظم رهبری وظیفه سنگینی در پاسخ‌گویی به شبهات دارد، اذعان داشت: با توجه به توزیع کتاب‌های ضدشیعی در حج توسط وهابی‌ها باید میزان تولیدات و محصولات فرهنگی مسئولان برگزاری حج در پاسخ به شبهاتی که وهابی‌ها دربارهٔ شیعه‌هراسی وارد می‌کنند، بیشتر از تولیدات آن‌ها بوده و بین حجاج توزیع شود.

وی با اشاره به روایت “لا یَنْتَشِرُ الْهُدی الاَّ مِنْ حَیثُ اِنْتَشَرَ الضَّلال؛ یعنی از همان جا که گمراهی انتشار یافتن یافته است، باید هدایت انتشار یافتن یابد.” گفت: هنگامی که تعدادی اشخاص بر اساس ادعاهای پوچ و بیهوده وهابی‌ها گمراه می‌شوند، باید در مقابله با اقدامات وهابی‌ها از همان مسیری که آن‌ها پیش گرفته‌اند اقدام کنیم.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: باید تعداد زیادی از مبلغان قوی که به مسائل و ایده‌های وهابیت تسلط دارند، در ایام حج در حد وسیعی حضور یابند تا به شبهات مطرح شده از سوی وهابی‌ها پاسخ دهند. 

حجت‌الاسلام‌ امیدی با بیان اینکه حجاج ایرانی در ایام حج شبکه‌های ایرانی را می‌بینند، مطرح کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید به طور فعال با حضور کارشناسان در برنامه‌ها برای پاسخگوی به شبهات تلاش کند.
 
وی  تأکید کرد: فعالیت یک شبکه مختص پاسخگویی به شبهات شیعه برای حجاج و اطلاع رسانی به آن‌ها از مهم‌ترین اقدامات برای مقابله با شیعه‌‌هراسی است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) یادآور شد: روحانیون و مسئولان کاروان‌های حج باید توجیه شده و نسبت به برنامه‌های تفرقه‌انگیز وهابی‌ها اشراف داشته باشند و قبل از سفر، حجاج را از اقدامات آن‌ها آگاه کنند.

حجت‌الاسلام‌ امیدی خاطرنشان کرد: تشکیل کانون‌های آسیب‌شناسی و مبارزه با اسلام و شیعه‌هراسی لازم است، چراکه اقدامات افراطی‌ها تنها در ایام حج صورت نمی‌گیرد و مداوم با عملکرد ضد شیعی وهابی‌ها مواجه هستیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.