شیوع خشکی چشم در جوانان به سبب استفاده مداوم از رایانه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

عضو هیات‌مدیره انجمن چشم پزشکان ایران با بیان اینکه خشکی چشم اغلب در اشخاص مسن شایع است، نسبت به شیوع این عارضه در جوانان اخطار داد و گفت: اخیرا جوانان نیز به سبب تماشای مداوم مانیتور در مدت زمان طولانی با این مشکل مواجه شده‌اند.
 
دکتر فیروزه رحیمی،  با بیان اینکه تعدادی از مراجعه‌کنندگان به درمانگاه‌ها اشخاصی می باشند که با عارضه خشکی چشم مواجه شده‌اند، افزود : این عارضه گاهی خفیف و گاهی آن قدر شدید است که زمینه‌ساز بروز مشکلات چشمی دیگری می‌شود. 
وی در خصوص علائم خشکی چشم گفت: خشکی چشم در مراحل اولیه با نشانه‌هایی نظیر سوزش، قرمزی، احساس وجود جسم خارجی در چشم و در فرم شدیدتر با ‌ریزش اشک همراه است. 
این فوق تخصص قرنیه راهکارهای درمان و پیشگیری از پیشرفت این عارضه چشمی را به این شرح برشمردکه خشکی چشم در مرحله خفیف توسط قطره‌های اشک مصنوعی، استفاده از پمادهای نرم کننده سطح چشم، استفاده از عینک‌های آفتابی، قرار نگرفتن در مقابل باد، دود سیگار و محیط‌های با آب و هوای خشک معمولا قابل درمان است. 
وی افزود: استفاده از کمپرس آب گرم در موارد شدیدتر بیماری کمک‌کننده است. گاهی در موارد شدید ممکن است مجبور شویم مجاری اشک را ببندیم تا اشک پایداری بیشتری در چشم داشته باشد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.