شکار ۷/۲۴ هکرها توسط ماموران تازه سایبری اف بی آی: NCIJTF

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱، فاوانیوز: اف بی آی اعلام نموده برای شکار هکرها به صورت ۷/۲۴ عمل می نماید.

عملیات جستجو و شکار هکرها مدتهاست در دستور کار سازمان فدرال امریکا قرار دارد اما ظاهرا این کار به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته  نبوده اما بدلیل اهمیت یافتن این موضوع و ضرباتی که در یکی دو سال اخیر گروههای هکری به خصوص انا.نی.موس یا هکرهای ناشناس یه مناغع ملی امریکا زده اند، دولت تصمیم گرفته تا آنها را قلع و قمع کند.

به گزارش تفسیری فاوانیوز به نقل از خبر آنلاین، البته بیش از یک سالی است که اف بی آی این رویه را در برنامه های خود تعریف نموده است. به نقل از مقامات کادری قوی از دانشمندان علوم کامپیوتری را اف بی آی آموزش مخصوص داده تا بتوانند تحقیقات وب بیس شکار هکرها را انجام دهند.

زیرساخته های مالی، فنی ، حمل و نقل و مکانهای حساس در دستور کار اف بی آی برای محافطت ۲۴ ساعته اینترنت در نظر گرفته شده است.

مرکز دیگری بنام Cyber Division’s Cyber Watch command درست شده تا دانشمندان مذکور برای ادامه عملیات با انها هماهنگی های لازم را انجام دهند. یافته های مرکز به صورت ۷/۲۴ به مرکز عملیات ارسال شده و آنها تصمیم مقتضی را گرفته و به سایر واحد ها ابلاغ می نمایند.

در حال حاضر هدف مرکز مانیتورینگ تازه نفوذهای سایبری است و با واحد ضد تروریسم و ضد اطلاعات کارهای خود را چک می نماید.

وزارت امنیت داخلی(homeland)، وزارت دفاع و آژانس امنیت ملی سه مرکزی می باشند که نیروهای عملیات اف بی آی (NCIJTF ) عملیات شکار را با آنها در کنار سازمانهای قضایی و حقوقی انجام می دهند.

مک فیلی از مدیریت ارشد NCIJTF می گوید بدین نحو یک حمله سایبری به قطعات کوچک (چه کس یا کسانی با چه انگیزه ای )توزیع می گردد و در برابر آن پاسخگویی انجام می گردد تا بررسی شود که ضررهای اقتصادی احتمالی چقدر بوده و نوع حمله چگونه بوده است؟

به نظر می رسد بزرگترین مشکل اف بی آی نه گروه هکری انا.نی.موس (ناشناس) بلکه فرهنگ هکری انا.نی.موس است که سبب می گردد تا این سازمان ۲۴ ساعته از منافع امریکا علیه هر نوع آسیب دفاع کند.
 
منبع: د نکس وب

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.