شکایتهای خودرویی شهروندان در کجا رسیدگی می‌شود؟

فروردین ۱۴۰۳

شکایتهای خودرویی شهروندان در کجا رسیدگی می‌شود؟

ممتازنیوز: اتفاقات رخ داده در چند ماه اخیر ابهاماتی را در زمینه چگونگی رسیدگی به شکایتهای خودرویی شهروندان ایجاد کرده است.

در سال‌های اخیر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وظیفه نظارت، بازرسی و رسیدگی به تخلفات رخ داده در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و خارجی را بر عهده داشته است.
با این حال از حدود چهار ماه پیش شورای رقابت وارد عرصه قیمت‌گذاری خودروها شده و رییس این شورا در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرد که قیمت‌گذاری خودرو برعهده شورای رقابت بوده و رسیدگی به تخلفات مربوطه نیز در حیطه صلاحیت‌های این شورا است.
بیان چنین اظهاراتی ابهاماتی را در میان مصرف‌کنندگان در زمینه چگونگی رسیدگی به تخلفات خودرویی واردکنندگان و تولیدکنندگان ایجاد کرده است به‌گونه‌ای که بعضی از کاربران ایسنا نیز در پیام‌های ارسالی خود به این خبرگزاری از نامشخص بودن چگونگی رسیدگی به تخلفات خودرویی مرسومی چون عدم تحویل خودروی پیش خرید شده در زمان مقرر، اظهار نارضایتی کرده‌اند.
این در حالی است که اخیرا رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تعیین نقش شورای رقابت در صنعت خودرو خبر داده است. جواد تقوی تاکید کرده که نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر بازار خودرو همچنان برقرار است.
در این زمینه یک مقام مسوول در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌گوید: بازرسی و رسیدگی به شکایتها در حوزه تمام کالاها و خدمات جزو وظایف ذاتی این سازمان بوده و در حوزه خودرو نیز همچون قبل به آن عمل می‌شود.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که مصرف‌کنندگان در صورت هرگونه شکایت در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند شکایت خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان‌ و تولیدکنندگان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی تسلیم کنند، خاطرنشان می‌کند:‌ سازمان حمایت علاوه بر رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان به صورت روزانه نیز بازرسی‌هایی را از سطح واحدهای تولید و عرضه خودروهای داخلی و خارجی انجام داده و با متخلفان برخورد می‌کند که شاهد آن نیز تشکیل پرونده‌های تخلف میلیاردی در این زمینه است.
این مقام مسوول در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید می‌کند: بنابراین با وجود تمام اظهارات صورت گرفته، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنان مسوول رسیدگی به شکایتهای مصرف‌کنندگان در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خودرو است.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.