شکایت شاکیان ۲۲ استان از اسکودا

۱۶م دیماه ،

شاکیان آزمون وکالت سال ۹۰ تنها از طریق یک دادخواست از “اسکودا” شکایت کردند ولی در چند روز قبل بیش از ۵۰ شاکی دیگر از ۲۲ استان شکایت نامه خود را به دادسرای خارک تسلیم کردند.

به گزارش حوزه حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد حقوق بشر ، ۱۳شهریور ماه سال جاری شکایتی از سوی بعضی معترضان به عملکرد اتحادیه سراسری کانونهای وکلا (اسکودا) به دادسرای ناحیه ۶ خارک وصول شد. در این شکایت شاکی اعلام کرده بود که این اتحادیه تحصیل مال نامشروع داشته و در آزمون وکالت سال ۹۰ تخلف انجام شده و فعالیت غیرقانونی داشته است.
 
بازپرس پرونده پس از ماهها تحقیقات و اخذ مستندات قانونی از وزارت کشور، سازمان مالیاتی و بعضی سازمانها به این نتیجه رسید که ادعای شاکی صحیح است و به استناد آن حکم پلمپ و انجام تحقیق و بازرسی از اتحادیه صادر کرد.
 
همچنن با دستور بازپرس پرونده مدیران اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا (اسکودا) برای توضیحات به دادسرا احضار شده‌اند.
 
هر چند دستور پلمپ “اسکودا” موقتا معلق ماند و به دستور دادستان تهران بازپرس پرونده تغییر کرد ولی بر اساس آخرین خبرها هم اکنون تعداد شاکیان پرونده تخلفات اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا از یک نفر به ۵۰ نفر رسیده است که این اشخاص از ۲۲ استان کشور شکایت‌های خود را به دادسرای خارک تسلیم کرده‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.