شکایت قوه مقننه از احمدی‌نژاد مربوط به مجلس هشتم است/سه محور شکایت

۲۷خردادماه،

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به موضوع شکایت مجلس و این کمیسیون از محمود احمدی‌نژاد گفت: این پرونده مربوط به مجلس هشتم بوده و ربطی به مجلس نهم ندارد.

محمد علی پورمختار در تشریح شکایت مجلس شورای اسلامی و “کمیسیون اصل “۹۰ از “محمود احمدی‌نژاد” به خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، گفت: این موضوع مربوط به “مجلس هشتم” بوده و هیچ ارتباطی با مجلس نهم و کمیسیون اصل ۹۰ فعلی ندارد.
وی در ادامه افزود: در سال ۸۹، مجلس شورای اسلامی پیرو سه موضوع ” تاخیر در معرفی وزیر ورزش و جوانان”، ” عدم تخصیص ارز به متروی تهران” و ” عدم تهیه و ارائه اساسنامه وزارت نفت” از رئیس جمهور شکایت کرده بود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم خاطرنشان کرد: مجلس هشتم و کمیسیون اصل ۹۰ در بررسی‌های مفصلی که در این رابطه انجام داد، نهایتا به این نتیجه رسیده بود که این موضوع را به قوه قضاییه ارجا دهد.

پورمختار تاکید کرد: موضوع فوق جزو پرونده‌های محرمانه بوده و نیازی به رسانه‌ای شدن آن نبود و  فقط احضاریه‌ای برای رئیس جمهور ارسال شده تا نماینده‌ای در این رابطه معرفی کند، نه اینکه شخصا در دادگاه حاضر شود؛ اما دولت این موضوع را رسانه‌ای کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: معتقدیم اینگونه موارد باید از طریق مجاری قانونی پیگیری شود، ولی مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ دلایل کافی برای پاسخگویی در این زمینه دارند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ بار دیگر در پایان تاکید کرد: موضوع شکایت این کمیسیون و مجلس از رئیس جمهور مربوط به مجلس هشتم است ، نه مجلس نهم.

برهمین اساس مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در همین خصوص گفته بود که موضوع این شکایت، دولت بوده و حسب وظایف قانونی و نظارتی مجلس و در پی عدم اجرای بعضی قوانین مصوب مجلس انجام شده است.

وی افزود: اولین شکایت از سوی کمیسیون اصل ۹۰ مربوط به تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ و شکایت دوم از سوی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ انجام شده است.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس خاطرنشان کرد: این دو شکایت به قوه قضائیه ارسال شده و هم‌اکنون تحت رسیدگی در دادگاه صالحه بوده و شکایت دوم از سوی مجلس شورای اسلامی انجام شده است نه از سوی رئیس مجلس.

گفتنی است، پایگاه اطلاع رسانی دولت با انتشار یافتن خبری مدعی شد که با احضاریه از شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران محمود احمدی نژاد به دادگاه احضار شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.