شکایت محسن شادمان از کانون مرکز، بی‌مورد است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

45-1.jpg

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز معتقد است که شکایت محسن شادمان از کانون وکلای دادگستری مرکز یک شکایت بی‌مورد است. او هم چنین تاکید نمود که از رسانه‌ای که خبر کذب پلمب کانون وکلا را منتشر نموده، شکایت خواهیم نمود.

شاپور منوچهری صبح امروز جمعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع پیامبر اعظم با حضور در جمع داوطلبان آزمون وکالت سال ۹۱ در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ثبت غیرقانونی اتحادیه وکلا اظهار نمود: اساسا باید جرمی واقع شود تا به واسطه ارتکاب جرم کسی یا نهادی تحت تعقیب قرار گیرد، ولی در این مورد اتحادیه وکلا جرمی مرتکب نشده و عمل خلاف قانونی را انجام نداده است.

وی تصریح نمود: طبق قانون اساسی احزاب، گروه‌ها و NGO‌ها نیاز به ثبت ندارند و آزاد می باشند و اگر حزبی براساس ماده ۱۰ قانون احزاب در وزارت کشور به ثبت می‌رسد، برای این است که از یک‌سری امتیازات برخوردار باشد، لذا اگر قانون اساسی رعایت شود همه احزاب آزاد می باشند و اتحادیه وکلا نیازی به ثبت در وزارت کشور ندارد، زیرا اتحادیه وکلا مانند هر شخصیت حقوقی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و این عمل، عمل خلاف قانون نبوده است.

منوچهری درباره‌ی شکایت محسن شادمان یکی از مردودی‌های آزمون وکالت سال قبل از کانون وکلای دادگستری مرکز نیز گفت: هر کسی می‌تواند علیه اشخاص دیگر شکایت کند، ولی شکایت نیاز به سبب دارد و آقای شادمان جزو مردودین آزمون وکالت سال قبل بودند که دوست داشت کانون وکلا وی را قبول کند که ادعای وی یک ادعای بی‌موردی است و شکایت وی ارتباطی به اتحادیه وکلا ندارد، ولی متاسفانه شکایت وی زمینه‌ای را فراهم نموده است که موضوع ثبت غیرقانونی اتحادیه مطرح شود.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره‌ی این‌که آیا از رسانه‌ای که خبر پلمب کانون وکلا را منتشر نموده است، شکایت می‌کنند یا خیر؟ اظهار نمود: ما حتما از این رسانه شکایت خواهیم نمود و طبق قانون مطبوعات این رسانه موظف است تکذیبیه خبر را بر روی خروجی پایگاه اینترنتی خود قرار دهد، ولی اگر این رسانه به اشتباه خود پی برد ما در هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز این موضوع را هم بررسی خواهیم نمود، چراکه کانون وکلای دادگستری مرکز در حال خدمت به آحاد مردم و هم‌چنین خدمت به قوه قضاییه در جهت دادرسی عادلانه است.

منوچهری درباره کیفیت برگزاری آزمون وکالت امسال با بیان این‌که «آزمون امسال به نحو خوبی برگزار شد» گفت: معترضان آزمون وکالت سال قبل بیشترین اعتراض‌شان نسبت به دو مرحله‌ای بودن آزمون وکالت بود. در واقع با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان و این‌که برگزاری آزمون تشریحی نیاز به صرف وقت و دقت بسیاری دارد، لذا هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در این دوره تصمیم گرفت که آزمون امسال به صورت تستی و یک مرحله‌ای برگزار شود و آمارها هم نشان می‌دهد آزمون یک مرحله‌ای نتیجه‌ی مثبتی را داشته است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.