شکایت محیط زیست از منابع انتشار بوی نامطبوع در عسلویه

ایسنا/بوشهر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: انتشار بوی نامطبوع در شهر عسلویه یکی از مهمترین آلودگی های محیط زیست در شهرستان عسلویه و بعضا کنگان بوده که در برخی موارد شدت آلودگی موجب نارضایتی شهروندان می گردد.

فرهاد قلی نژاد با اشاره به آلودگی هوای عسلویه افزود: بوی نامطبوع یکی از مصادیق آلودگی هوا بوده که انتشار بو در شهرستان های عسلویه و کنگان در برخی از روزها موجب نارضایتی شهروندان و آلودگی محیط زیست می گردد و وفق قوانین و مقررات؛ هیچ واحد صنعتی مجاز به انتشار بوی نامطبوع نیست و واحدهای صنعتی باید در جهت کنترل بو دقت و نظارت لازم را به عمل آورند.

وی تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ماه های اخیر با بازدیدهای میدانی و بررسی های کارشناسی، منابع انتشار بوی نامطبوع را در شهرستان عسلویه شناسایی و پیگیری لازم را با تعیین مهلت قانونی برای کنترل و رفع بوی نامطبوع تعیین کرده است. همچنین پیگیری قضایی علیه یکی از عاملین انتشار بو را آغاز نموده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: در صورتی که واحدهای صنعتی مستقر در منطقه در جهت کنترل بو در مهلت مقرر اقدام ننمایند با پیگیری قضایی وفق قوانین و مقررات فعالیت واحدهای آلاینده متوقف خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، این اداره کل از منابع انتشار بوی نامطبوع در عسلویه شکایت نموده است.

شایان ذکر است انتشار بوی نامطبوع وفق قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ یکی از آلاینده های هوا بوده و انتشار بو تاثیرات نامطلوبی را بر سلامت شهروندان و محیط زیست دارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.