شکستن رکورد جهانی زمان پرواز هواپیمایی پهپاد

۲۶م آذر ،

رکورد جهانی زمان پرواز موتورهای الکترونیکی در پهپادهای تجاری یک ساعت و نیم است که پژوهشگران دانشگاه آزاد رودهن این زمان به را به ۲ ساعت ارتقا دادند.

مهرداد منصوری مسئول فنی تیم هواپیمایی درنا از دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در گفتگو با خبرنگار  صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: هواپیما پهپادی موجود قابلیت های بسیار فراتر از هواپیماهای ساخته شده در ایران را دارد.

وی با بیان اینکه پروژه موجود کاملا قابلیت تجاری سازی را داراست گفت: قابلیت هایی مانند سیستم کامل هوشمند مسیر یابی که به صورت هماهنگ با جو پرواز می کند و هم چنین ارسال تصویر هم زمان به زمین و کنترل از راه دور برای اولین بار در ایران اجرایی شده است،

وی افزود: رکوردجهانی زمان پرواز موتورهای الکترونیکی در پهپادهای تجاری یک ساعت و نیم است که ما بعنوان یک گروه پژوهشگر ایرانی که بودجه دانشگاهی داریم توانستیم این زمان را به ۲ ساعت و در اینده ای نزدیک به ۲ ساعت و نیم برسانیم.

این پژوهشگر جوان دو پروژه دیگر به نام هایی دستگاه گرند استیشن با قابلیت شناسایی چهره و ارسال تصویر روی زمین با وضوح بالا و هم چنین شبیه سای هم زمان هواپیما را در این نمایشگاه به اجرا گذاشته بود.

وی ضمن تشکر از حمایت های مالی و معنوی دانشگاه گفت: امیدواریم با تداوم وافزایش این حمایت ها بتوانیم روند بومی سازی سیستم الکترونیکی را انجام دهیم تا از واردات بی نیاز شویم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.