شکست اپل به دنبال معرفی دو مدل تازه گوشی هوشمند آیفون

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

روز قبل ارزش هر سهام اپل در بازار بورس Nasdaq با کاهش ۵٫۴ درصدی به ۴۶۷٫۷۱ دلار رسید که این اتفاق در پی اقدام ناامیدکننده این شرکت بزرگ فناوری برای عرضه دو مدل تازه گوشی هوشمند آیفون رخ داد.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تحلیلگران اعلام  کردند که این گوشی‌های هوشمند تازه معرفی شده از سوی اپل قابلیت تازهی ندارد و بدون هرگونه نوآوری عرضه شده است. این اشخاص توضیح دادند iPhone 5S به عنوان گوشی تازه این شرکت بدون هرگونه نوآوری عرضه شده است و iPhone 5C نیز قیمت ارزانی ندارد و نمی‌تواند در بازارهای نوظهور، حضور قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
 
کارشناسان بر این باورند که فناوری شناسایی اثر انگشت که در گوشی ۵S به کار گرفته شده است، تنها فناوری تازه در این محصول است که البته پیش‌بینی می‌شود همین فناوری بتواند کاربران را به سمت خود جذب کند. با این وجود، نوآوری‌های بیشتری که در محصولات رقیب به دست کاربران می‌رسد، در نهایت کاربران را از خرید این گوشی هوشمند منصرف خواهد کرد.
 
"مارک لوشینی"( Mark Luschini) مدیر استراتژی‌های سرمایه‌گذای شرکت آمریکایی Janney Montgomery Scott در این خصوص گفت: «اپل در معرفی این دو گوشی هوشمند فناوری قابل ملاحظه‌ای ارایه نکرد. اسکنر مخصوص اثر انگشت و رنگ‌‌های مختلف آیفون تنها کاری بود که اپل در این مرحله انجام داد. اما تفاوت‌های محسوس‌تر از جمله اندازه متفاوت نمایشگر در این گوشی‌ها دیده نشد».
 
او در ادامه گفت: «این اتفاقات کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی ما برای گوشی‌های اپل بود. شرکت اپل همواره با معرفی محصولات تازه خود دنیای تلفن‌های همراه را شگفت‌زده می‌کرد».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.