شکست ایران از لبنان در مقدماتی جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران متحمل نخستین شکست خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و در گروه A آسیا تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه اسپورت سیتی شهر بیروت مهمان لبنان بود و در نهایت با یک گل بازی را به حریف واگذار کرد.

ایران در این بازی با ترکیب سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، هادی عقیلی، پژمان نوری، حسین ماهینی، جواد نکونام، محمد نوری، مسعود شجاعی، علی کریمی، کریم انصاری فرد و محمدرضا خلعتبری به میدان رفت و در نیمه نخست بیشتر از لبنان توپ و میدان را در اختیار داشت.

دو موقعیت خوب ایران در این نیمه به وسیله محمد نوری و جواد نکونام از دست رفت اما این تیم لبنان بود که توانست در دقیقه ۲۷ روی یک ضربه آزاد و با استفاده از اشتباه مدافعان ایران و رحمتی، به وسیله رضا عنتر تک گل این بازی را به ثمر برساند.

در نیمه دوم ایران که چیزی برای از دست دادن نداشت، با تعویض‌های کی‌روش هجومی‌تر به بازی ادامه داد و بیشتر سعی داشت با آمدن مهاجمان سرزنی چون محمد غلامی و محمد قاضی روی سانتر‌ها و توپ‌های بلند به نتیجه برسد که این طور نشد.

روی یکی از این توپ‌های بلند، جواد نکونام می‌توانست زننده گل مساوی برای ایران باشد اما ضربه سر او را مدافعان لبنان از روی خط دروازه برگشت دادند.

این در حالی است که با تساوی دو تیم مدعی کره جنوبی و ازبکستان، این بهترین فرصت برای ایران بود تا با پیروزی مقابل لبنان خود را به صدر جدول برساند و با کره جنوبی هم‌امتیاز شود.

با این وجود ایران که تا به حال در تمامی بازی‌های خود در تاریخ، به لبنان نباخته بود، این بار با هدایت کی‌روش بازی را به این تیم واگذار کرد تا قصه صعود ایران به جام جهانی باز هم با اما و اگر همراه باشد.

جدول گروه A

۱ـ کره جنوبی، ۷ امتیاز (سه بازی)

۲ـ ایران، ۴ امتیاز (سه بازی)

۳ـ قطر، ۴ امتیاز، تفاضل ۲- (سه بازی)

۴ـ لبنان، ۴ امتیاز، تفاضل ۳- (چهار بازی)

۵ـ ازبکستان، ۲ امتیاز (سه بازی)


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.