شکست تئوری واشنگتن_ تل‌آویو در بحران سوریه

۰۵خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از رژیم جعلی صهیونیستی در خصوص شکست بشار اسد به بن‌بست رسیده است.

” حسن صادقیان ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شکست سیاست کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا در تضعیف دولت بشار اسد و کناره‌گیری وی از دولت سوریه گفت: کشورهای غربی با رهبری واشنگتن با یک سیاست آرمان‌گرایانه توام با منفعت محور تصور می کردند، با فشار بر دولت بشار اسد از طریق حمایت از مخالفین و ارسال اسلحه به آنها، خواهند توانست بحران سوریه را به سرانجام برسانند و همانند کشور لیبی سیاست‌های خود را در این کشور عملی کنند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: توسل به حمایت کشورهای همجوار از جمله ترکیه و قطر و به ویژه رژیم صهیونیستی در خصوص حمایت از مخالفین و تضعیف بشار اسد، از دیگر رویکردهای آرمانگرایانه کشور آمریکاست که با شکست مواجه شده است و امروز شاهد بحرانی شدن هرچه بیشتر وضعیت سیاسی کشورهای حامی سیاست آمریکا هستیم.

صادقیان افزود: ورود رئیس سازمان اطلاعات آمریکا “سیا” به اورشلیم، نمود عینی نگرانی کشورهای غربی به ویژه دولت آمریکا از تهدید شدن هرچه بیشتر وضعیت رژیم صهیونیستی در بحران سوریه و منطقه خاورمیانه است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان در رابطه با علل ترس و نگرانی آمریکا از وضعیت بحرانی دولت رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: با حمایت کشور روسیه از دولت سوریه و ارسال تسهیلات نظامی، بشار اسد می تواند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.
حساسیت رژیم صهیونیستی اما بیش از همه متوجه تجهیز شدن هرچه بیشتر حزب الله لبنان است که خطر بالقوه برای اسرائیل دارد.

انتهای پایان/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.