شکست رئال مادرید پایان لالیگا

جام جم آنلاین: تیم فوتبال رئال مادرید هم اکنون در جدول رقابت های لالیگا در فاصله هشت امتیازی نسبت به بارسلونا قرار دارد و شکست در ال کلاسیکو، این فاصله را به ۱۱ امتیاز خواهد رساند. فاصله‌ای که تا کنون هیچ تیمی در اسپانیا موفق به غلبه بر آن نشده است.

از این رو نتیجه مسابقه یکشنبه شب آنها تاثیر زیادی بر نتیجه رقابت‌های فصل جاری لالیگا خواهد گذاشت.

اتفاقی که شاید تا همین یک ماه و نیم پیش غیر ممکن به نظر می رسید ولی اکنون با فاصله هشت امتیازی دو تیم از یکدیگر، به یک واقعیت تبدیل شده است.

بارسلونا اگر ال کلاسیکو را ببرد، فاصله اش نسبت به رئال مادرید به ۱۱ امتیاز می رسد. اختلافی که تقریبا در چند فصل گذشته تکلیف قهرمانی را مشخص کرده است.

با وجود این، خوزه مورینیو سرمربی رئال مادرید هفته گذشته قبل از بازی با دیپورتیوو لاکرونا گفته بود، در این مرحله نگران اختلاف امتیازها نیست چون هنوز زمان زیادی تا پایان مسابقات باقی مانده است.

مهم ترین چیزی که این مربی پرتغالی قبل از آن بازی گفت، این بود که باید روحیه بازیکنانش را بالا ببرد.

تا کنون هیچ تیمی در لالیگا نتوانسته است فاصله بیش از هشت امتیاز را جبران کند و قهرمان شود. والنسیا تنها تیمی است که در فصل ۲۰۰۳ – ۲۰۰۴ موفق شد، بر فاصله هشت امتیازی فائق شده و قهرمان لالیگا شود.

فصل گذشته نیز بارسلونا در هفته بیست و سوم در فاصله ۱۰ امتیازی از رئال مادرید قرار گرفت و با وجود اینکه در یک مرحله، این فاصله را به چهار امتیاز کاهش داد اما نتوانست نتیجه نهایی را تغییر بدهد.

بارسلونا در نهایت با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به رئال، فصل را به پایان رساند و شاگردان مورینیو با کسب ۱۰۰ امتیاز و ۱۲۱ گل، رکورد جدیدی در این رقابت ها از خود بر جای گذاشتند.

رئال مادرید گرچه وظیفه دشواری در پیش دارد اما موفقیت برای آنها غیر ممکن نیست. در سال ۲۰۰۴ کاتالان ها به مربیگری فرانک ریکارد در نیمه دوم فصل ۱۸ امتیاز بالاتر از رئال مادرید بود ولی در پایان قهرمانی را به والنسیا تقدیم کرد که در فاصله هشت امتیازی از آن قرار داشت.

ولی از آن پس دیگر چنین اتفاقی نیفتاده است و رئال مادرید اگر ال کلاسیکو را ببازد، احتمالا قهرمانی را هم از دست داده است. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.