شکست سفر مهندس تحریم ایران به بغداد

۱۰م اسفند ،

معاون وزیر خارجه عراق در این باره گفت: در مذاکرات با معاون وزیر خزانه داری آمریکا به هیچ توافقی دربارهٔ تحریم ها علیه ایران و سوریه نرسیدیم. این نشست ها به تبادل دیدگاه ها محدود شدند.

عراق از بی نتیجه بودن مذاکرات با مقام ارشد آمریکایی دربارهٔ تحریم ایران خبر داد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، پایگاه اینترنتی خبری عراقی “الرافدین” گزارش داد: وزارت خارجه عراق اعلام کرد نشست های برگزار شده میان دولت این کشور و دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم در روز ۲۷ فوریه به توافقی برای عملی کردن تحریم های ضد ایران و سوریه منجر نشد.

از دیوید کوهن به عنوان مهندس تحریم های اقتصادی ایران یاد می گردد.

وزارت خارجه عراق اضافه کرد: از آمریکایی ها خواستیم دولت عراق را از تحریم های ضد ایرانی، استثنا کنند.

“لبید عباوی” معاون وزیر خارجه عراق در این باره گفت: در مذاکرات با معاون وزیر خزانه داری آمریکا به هیچ توافقی دربارهٔ تحریم ها علیه ایران و سوریه نرسیدیم. این نشست ها به تبادل دیدگاه ها محدود شدند. به آمریکایی ها گفتیم که تعهدات بغداد برای اجرای تصمیمات بین المللی نباید با هزینه کردن از منافع عراق صورت بگیرد.

عباوی افزود: از آمریکا خواستیم تا عراق را از اجرای تحریم های ضدایرانی، مستثنی کند. روابط اقتصادی ما با ایران به صورتی که با قطعنامه های بین المللی در تعارض نباشد؛ ادامه دارد.

او دربارهٔ درخواست آمریکا از عراق برای همکاری در تحریم سوریه گفت: عراق مخالفت تحریم سوریه است و در تحریم های اقتصادی علیه این کشور، مشارکت نمی کند. روابط اقتصادی بغداد با سوریه به سبب امنیتی این کشور و ناامنی در مرزهایش، متوقف است.

قبل از این سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه ای اعلام کرد: دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم در راستای تلاش ها برای مقابله با تامین مالی تروریسم و اجرای تحریم های سوریه و ایران، به بغداد سفر می کند.

سفارت آمریکا همچنین گفته است که کوهن سلسله نشست های نتیجه بخشی را با مقامات ارشد عراقی برگزار کرد. در این نشست ها، کوهن اهمیت تحریم های اقتصادی علیه ایران برای اعمال فشار بر این کشور با هدف پاسخگویی تهران به جامعه جهانی در زمینه برنامه هسته ای اش را بررسی کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.