شکست سکوت روحانی/توییت‌های اقتصادی/پایان سفر وزیر

پیام های تسلیت در پی درگذشت علامه حسن زاده آملی/ آخرین اظهارات امیرعبداللهیان در نیویورک/ توییت هایی خطاب به وزیر اقتصاد از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، در پی درگذشت آیت الله حسن زاده آملی بسیاری از شخصیت های لشکری و کشوری در پیام هایی جداگانه فقدان آن مرحوم را تسلیت گفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی آیت‌الله آقای حسن‌زاده آملی را تسلیت گفتند و افزودند: این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور دولتهای یازدهم و دوازدهم در پیامی ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت و تصریح کرد: این استاد فقه و فلسفه و عرفان افزون بر تسلط بر علوم حوزوی، ریاضیات، نجوم و ادبیات، شهره به اخلاق و تهذیب نفس بود و تمام عمر پربرکت خود را وقف ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اسلامی، تربیت شاگردان فراوان و انجام  فعالیت‌های مختلف علمی و فرهنگی کرد که بی‌شک خدمات این عالم ربانی در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام و السلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور،‌ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش رییس کل دیوان محاسبات کشور، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل،‌ احمد وحیدی وزیر کشور،‌ سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه،‌ شـورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه درگذشت علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفتند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر پنج روزه به نیویورک جهت شرکت در هفتاد و ششمین  مجمع عمومی سازمان ملل و  ملاقات با همتایان خود از کشورهای مختلف جهان، نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

حسین امیر عبداللهیان در پایان سفر خود به نیویورک در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ما بر مبنای رفتار عملی آمریکایی‌ها قضاوت خواهیم کرد، گفت: پیام‌های متعارض آمریکایی‌ها که از کانال‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک به ما منتقل می‌شود، ملاک تصمیم گیری نهایی ما نخواهد بود.

اخبار دیگر با محوریت ایران و آمریکا را در لینک های زیر بخوانید.

خشم وزارت خزانه داری آمریکا از گزارش های همکاری نفتی ایران و ونزوئلا

دولت آمریکا باید رفتارش در مقابل ایران را تغییر دهد

ادعای معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا مبنی بر منزوی کردن ایران در گذشته

***

توضیحات سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره مشکلات ایجاد شده در پایانه های مرزی کشور به دلیلی حضور برخی زائران از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

محمدی فر همچنین گفت: تعداد اتوبوس به منطقه مرزی مهران و همچنین شلمچه آماده اعزام هستند تا زائرانی که می‌خواهند از طریق زمینی وارد کشور شوند را به شهرهای خود منتقل کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی هم از وضعیت شکننده این استان از لحاظ شیوع بیماری کرونا خبرداد و تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم با سفرهای گسترده تفریحی به شمال کشور اجازه ندهند تا موج جدیدی از بیماری آغاز شود.  وضعیت استان بین قرمز و نارنجی بوده و بیشتر به سمت قرمز می باشد.

در پی انتشار انتشار صورت‌های مالی ⁧‫بانک ملی‬⁩ از سوی احسان خاندوزی،‌ سیدمحسن دهنوی نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: شجاعت  وزیر اقتصاد در انتشار صورت‌های مالی ⁧‫بانک ملی‬⁩ که سال‌ها به تاریک‌خانه‌ای جهت عدم ارزیابی عملکرد این بانک بدل شده بود، ستودنی است. بدهی دولت به بانک ملی به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، این یعنی دولت‌های پیشین، از «هیچ» پول خلق کرده و مابه‌ازای آن چیزی تحویل نداده‌اند.

فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد و کلات هم در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر از وزیر اقتصاد خواست که سکانداری بورس را به فردی واگذار کند که متفاوت از وضع کنونی عمل کند.

ارزیابی دبیر سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در تعامل با مردم هم از اخبار پرمخاطب بامداد امروز بود.

وی با بیان اینکه  بزرگ‌ترین نقطه ضعف دولت حسن روحانی اتکای بیش از حد به گعده و حلقه محدودی از اطرافیان خصوصا در دولت دوم بود، گفت: دولت روحانی «اتکا به مردم» را از دست داده بود و مقصر از بین رفتن این اعتماد و امید نیز تا حد زیادی خود دولت بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.