شکست واشنگتن در نیویورک/ شورای امنیت به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رأی نداد

شورای امنیت سازمان ملل متحد به رغم تلاش‌های گسترده واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان با تصویب قطعنامه‌ای برای ادامه این تحریم‌ها مخالفت کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در ماه‌های گذشته مقامات دولت آمریکا تلاش کرده‌اند تا در میان هم‌پیمانان خود اجماعی را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به وجود آورند و همواره تأکید داشته‌اند که از هیچ اقدامی برای جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها دریغ نخواهند کرد. در همین راستا، مایک پامپئو، رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا ساعاتی پیش تصریح کرده بود: هر کاری را که در چارچوب ابزارهای دیپلماتیک خود بتوانیم، انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که تحریم‌های تسلیحاتی ایران منقضی نشود. در هفته‌های گذشته اظهارات مشابه متعددی در این زمینه از وزیر امور خارجه آمریکا به گوش رسیده است.

به رغم این تلاش‌ها، رأی‌گیری در شورای امنیت در حالی انجام شد که نتیجه آن نشان داد، آمریکا نظر مثبت فقط یک عضو شورای امنیت را نسبت به پیش‌نویس قطعنامه ضدایرانی جلب کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، آمریکا و جمهوری دومینیکن به پیش‌نویس این قطعنامه رأی موافق و چین و روسیه به آن رأی مخالف دادند. در این رأی‌گیری بقیه اعضای شورای امنیت رأی ممتنع دادند.

در حال تکمیل…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.