شکل گیری پژوهشکده تئاتر دانشگاهی یک ضرورت است

۱۶اردیبهشت،

عبدالحی شماسی، کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه: تئاتر دانشگاهی باید پشتوانه علمی داشته باشد و همه چیز بر اساس دستاوردهای دوره های قبل طی یک معادله درست و حسابی پیش برود؛ از این رو شکل‌گیری پژوهشکده تئاتر دانشگاهی ضرورت دارد.

به گزارش هنرآنلاین، عبدالحی شماسی با این توضیح که هدف برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی مهم است، گفت: این جشنواره ۱۵ دوره را پشت سر گذاشته، باید بررسی شود دستاوردهای آن چه بوده و هست. آیا فقط می خواهیم گروهی از دانشجویان را که رشته تئاتر خوانده اند به بدنه تئاتر حرفه ای اتصال دهیم؟ که به نظرم هدف ناچیزی است چون آدم ها راه خود را پیدا می کنند.

وی افزود: اینکه جشنواره تاکنون چگونه عملکرده به یک پژوهشکده تئاتر نیاز دارد. تا در این پژوهشکده شیوه و ساختار اجرا و نمایشنامه با مطالعه بررسی شود. متاسفانه این فعالیت تاکنون صورت نگرفته است.

نویسنده “خواجه نصیرالدین” با این توضیح که باید هدف بنیادی برای تئاتر کشور که تاریخ آن گسسته و سیر درستی طی نکرده تعریف شود، تصریح کرد: هر مسئولی یک گونه تئاتر را گسترش داده و متاسفانه نویسنده و هنرمندان نیز به دنبال همان فکر رفتند و کارها تقلیدی شده درحالی که هنرمند باید اندیشه خود را ارایه کند.

نویسنده «زکریای رازی» ادامه داد: از عنوان جشنواره تئاتر دانشگاهی پیداست که مسایل آکادمیک و آموزشی در آن مطرح است. پس جشنواره می تواند به پیوند بیشتر بین دانشجو و استاد و چگونگی حفظ مناسبات و گسترش آن کمک کند.

شماسی افزود: اندیشه و تفکرات دانشجویان را بشناسیم و بدانیم خواسته جوانان چیست؟ آن ها در بحرانی ترین و حساس ترین مقطع کار می کنند. بدانیم جشنواره دانشگاهی به کدام سو حرکت می کند.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با دبیری علی تقی زاده از ۱۴ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۲ برگزار می گردد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.