شگرد جدید برخی از فعالان بازار برای فروش کالاها

شگرد جدید برخی از فعالان بازار برای فروش کالاها

اگر چه فعالان بازار از ورود مدل‌های جدید به بازار لپ‌تاپ در هفته‌های اخیر می‌دهند، اما گروهی از فعالان بازار اعلام کرده‌اند که تعدادی از مدل‌هایی که اکنون نام جدید را یدک می‌کشند، همان مدل‌های قدیمی هستند که کانفیگ آنها تغییر کرده است.به عنوان مثال، ظرفیت حافظه آنها افزایش یافته یا اینکه پردازنده آنها ارتقا یافته است.

به گزارش دنیای اقتصاد احمد ارجمند،یکی از فعالان بازار کامپیوتر،با تایید این مطلب گفت، دستکاری و تغییر کانفیگ اتفاق جدیدی در بازار لپ‌تاپ نیست و تا پیش از این، صاحبان لپ‌تاپ پس از مدتی استفاده از لپ‌تاپ برای ارتقای آن اقدام می‌کردند. اما این اواخر گروهی همان مدل‌های قدیمی را با اندکی دستکاری در قابلیت‌های لپ‌تاپ مدل جدید معرفی می‌کنند و با قیمت بالایی در بازار می‌فروشند. به گفته این فعال بازار این اقدام نوعی کلاهبرداری و سواستفاده از بی‌اطلاعی خریدار است. چرا که خریداری که با مدل‌های مختلف لپ‌تاپ آشنایی ندارد،از کجا باید بداند مدلی که محصول سال ۲۰۱۲ اعلام شده است همان محصول قدیمی بازار است که کانفیگ آن تغییر کرده است.
سلماسی، یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر هم می‌گوید، اگر چه این اقدام برخی از فروشندگان پسندیده نیست، اما به هر حال در شرایط موجود بروز چنین اتفاقاتی در بازار بعید نیست و نمی‌توان در این زمینه هم راهکار اصولی ارائه داد؛ چرا که در حال حاضر تمام هم و غم خریدار این است که کالای ارزان بخرد و همه فکر و ذکر فروشنده هم این است که کالاهایش را بدون ضرر در بازار به فروش برساند. پس فروشنده با تغییر مشخصات یابه اصطلاح کانفیگ کالا آن را به خریدار معرفی می‌کند و خریدار هم راضی است؛ چرا که اگر راضی نبود خرید نمی‌کرد.
وی افزود: گروهی می‌گویند که باید به خریدار اعلام شود که کالا قدیمی است و در مشخصات آن دستکاری شده است. اما این گروه نمی‌دانند که این تغییرات اکثرا از جانب شرکت سازنده روی دستگاه اعمال شده و دستگاه با نام جدیدی وارد بازار می‌شود. پس ما هم نمی‌توانیم کالایی را که یک شرکت سازنده آن را جدید اعلام کرده است، قدیمی معرفی کنیم. شایان، یکی دیگر از فعالان بازار هم می‌گوید، در موقعیت فعلی برای خریدار چندان اهمیتی ندارد که کالا از نظر کانفیگ تغییری کرده باشد یا خیر. برای خریدار قیمت است که اهمیت دارد و ترجیح می‌دهد یک محصول قدیمی ولی با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری کند تا یک محصول جدید و گران. به گفته وی، البته باید به خریدار اطلاع‌رسانی شود تا وجدان خود فروشنده هم راحت باشد.
فعالان بازار معتقدند در حال حاضر که میزان تقاضا در بازار به شدت محدود است به ناچار باید به آینده دل بست.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.