شگرد مرد شیاد برای کلاهبرداری از دختران

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

در بررسی از سوابق کیفری این متهم مشخص شد وی دختران جوان و زنان مطلقه را به بهانه ازدواج و ادامه زندگی در خارج از کشور و حتی برگزاری جشن عروسی مجلل فریب داده و پس از کلاهبرداری میلیونی از آنها، گریخته است که به طور غیابی به حبس و رد مال به شاکیان محکوم شده است.

به گزارش تفسیری جام‌جم، چندی پیش زنی میانسال با حضور در شعبه دوازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲ تهران، علیه یک مرد کلاهبردار شکایت کرد.

شاکی به بازپرس پرونده گفت: برای خرید سکه طلا به بازار رفته بودم که به طور اتفاقی با مرد جوانی آشنا شدم که ادعا می‌کرد پیش از این، افسر سازمان ملل در ترکیه و کانادا بوده و قادر است مقدمات مسافرت اشخاصی را که قصد مهاجرت برای ادامه زندگی یا ادامه تحصیل در این دو کشور را دارند، فراهم کرده و حتی زمینه‌های سرمایه‌گذاری آنها را نیز مهیا سازد.

متهم، میلیونی از شاکی پول می‌گرفت

شاکی اضافه کرد:این مرد در گفت‌وگو با من وقتی متوجه شد از شوهرم جدا شده و قصد دارم برای ادامه زندگی و تحصیل دخترم به کانادا بروم، به من قول داد مقدمات مسافرتمان را فراهم می‌کند اما در قبال این کار علاوه بر آن‌که باید کپی کارت‌های ملی،روادید و مدارک تحصیلی دخترم را از طریق ایمیل برایش بفرستم، ۳۵ هزار دلار نیز به حسابش واریز کنم.

شاکی با اشاره به نحوه کلاهبرداری متهم گفت: پس از آن‌که مدارکمان برایش ارسال و دلارها به حسابش واریز شد، یک ماه بعد آن مرد با من تماس گرفت و ادعا کرد باید پول بیشتری به حسابش واریز کنم، که من نیز دوباره مبلغی به حسابش واریز کردم.

وی اضافه کرد: مدتی بعد، مرد جوان با ابراز علاقه‌مندی به من، در خواست ازدواج کرد و گفت اگر این وصلت انجام شود، می‌تواند دخترم را به عنوان فرزندخوانده قبول کرده و مقدمات مسافرتمان را سریع‌تر فراهم کند. من که فریب وی را خورده بودم، خواسته‌اش را پذیرفتم و تصمیم به ازدواج با وی گرفتم. جوان خواستگار در مراحل بعدی از من خواست همه دارایی‌ام را در اختیارش قرار دهم تا با پول‌ها در کانادا سرمایه‌گذاری کند و از این طریق فرصتی برای مهاجرت در آنجا پیدا کنیم.

شاکی یادآور شد: طبق خواسته این مرد شیاد عمل کردم و ۲۰۰ عدد سکه طلا، ۵۰ هزار دلار، سه سرویس طلا و کارت اعتباری بانکی‌ام را که سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پول در آن بود به وی دادم.

علاوه بر اینها پنج دستگاه آپارتمان در کرج را که با پول‌هایی که برادرم برایمان از آمریکا فرستاده بود، خریده بودم، فروختم. علاوه بر آن مغازه‌ام را نیز اجاره داده و پولش را گرفتم.

وی اضافه کرد: روز‌های بعد کل سرمایه‌ام را که ۶۰۰ میلیون تومان شده بود در اختیار مرد خواستگار قرار دادم تا او برایمان در کانادا سرمایه‌گذاری کند، سپس من و دخترم به وی ملحق شویم اما پس از آن خبری از وی نشد و جستجویمان برای یافتن متهم فراری بی‌نتیجه ماند.

در پی این شکایت،پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات برای یافتن متهم شیاد آغاز شد.

ردپای متهم در پرونده‌های مختلف

ماموران که احتمال می‌دادند متهم فراری سابقه‌دار باشد، به بررسی سامانه پلیس پرداختند و معلوم شد وی چند مرتبه در حالی که هویت جعلی داشته است، به اتهام اغفال زنان مطلقه و دختران جوان که درصدد رفتن به خارج از کشور بودند، آنها را فریب داده و میلیون‌ها تومان از آنها کلاهبرداری کرده است و به بهانه برگزاری مراسم عروسی مجلل، آنها را در ایران جا گذاشته و به خارج از کشور فرار کرده است و در برخی از این کلاهبرداری‌ها پدر سالخورده‌اش نیز با وی همدست بوده است. در ادامه تحقیقات پلیسی معلوم شد، مرد شیاد چند مرتبه نیز دستگیر شده است؛ اما هر بار با سپردن وثیقه تا روز محاکمه در دادگاه از زندان خارج و متواری شده تا این‌که به طور غیابی در محاکم قضایی تهران و کرج به حبس و پرداخت رد مال در حق شاکیان محکوم شده است.

بنابراین گزارش تفسیری، با توجه به اطلاعاتی که ماموران از سوابق کیفری متهم به دست آوردند، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری این متهم فراری ادامه دارد.

حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.