شگفتی‌های میوه‌‌ای! (گزارش تصویری)

۲۸اردیبهشت،

در این مطلب شما را با بعضی از عجیب‌ترین میوه‌های جهان آشنا می کنیم. اگر شانس دسترسی به این میوه‌ها را دارید می توانید برای ایجاد تنوع آنها را جایگزین میوه‌هایی کنید که به طور معمول مصرف می کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ در این مطلب شما را با بعضی از عجیب‌ترین میوه‌های جهان آشنا می کنیم. اگر شانس دسترسی به این میوه‌ها را دارید می توانید برای ایجاد تنوع آنها را جایگزین میوه‌هایی کنید که به طور معمول مصرف می کنید.

 

کارامبولا (Carambola) – میوه‌ی ستاره‌ای

نام این میوه کاملا مناسب با شکل ظاهری آن است. “کارامبولا” به طور کلی بومی جنوب شرق آسیا است، اگرچه کارشناسان معتقدند به راحتی در نقاط گرمسیری دیگر نیز رشد می کند. هنگامی که کارامبولا برش می خورد کاملا شبیه به یک ستاره پنج پر است. این میوه شیرین نه تنها مزه خوبی دارد، بلکه غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها بوده و از اسید، قند و سدیم پایینی برخوردار است.

پیتایا (Pitaya) – اژدها میوه

“پیتایا” حاوی طیف وسیعی از مواد خوشمزه از انواع مختلف کاکتوس است. این میوه در کشورهای مختلف آسیایی رشد کرده و به واسطه کشور یا منطقه‌ای که در آن می روید دارای نام‌های مختلفی است که از آن جمله می توان به “توت فرنگی گلابی” یا “میوه مروارید” اشاره کرد. گوشت میوه پیتایا دارای دانه‌های سیاه – مشابه با کیوی – بوده و به صورت خام خورده می گردد. این میوه اندکی ترش مزه است.

منبع: زیست نیوز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.