شیائومی دلیل قفل شدن موقت گوشی‌ها را اعلام کرد

سخنگوی شیائومی اعلام کرد: قفل شدن موقت گوشی‌ها برای بررسی احتمال قاچاق آن‌ها بود.

شیائومی دلیل قفل شدن موقت گوشی‌ها را اعلام کرد

به گزارش ممتاز نیوز، چند روز قبل و پس از پیام توئیتری کاربری کوبایی مبنی بر قفل شدن گوشی هوشمند شیائومی، موجی از نگرانی میان کاربران ایرانی به راه افتاد. این در حالی بود که قبل از این اتفاق چند اپلیکیشن ایرانی نیز از اپ استور حذف شده بودند، البته کارشناسان فضای مجازی در کشور احتمال بلاک شدن تلفن‌های همراه این برند در ایران را به دلیل استقبال خوب شهروندان ایران از محصولات شیائومی پایین می‌دانند.

حال شرکت شیائومی به این اتفاق واکنش نشان داده و سخنگوی این شرکت در این باره گفت: “اجرای این تصمیم در مناطقی بود که احتمال قاچاق گوشی در بازار‌های سیاه آن وجود داشت. هدف حفاظت از داده‌های کاربران و تامین امنیت آن‌ها در بستر مجازی بوده است.”

دلیل تصمیم جنجالی شرکت شیائومی چه بود؟

سیاست صادرات شیائومی به فروشندگان گوشی‌های این شرکت اجازه نمی‌دهد هیچ محصولی را به کشور‌ها و مناطق ممنوعه صادر کنند. با این حال، بر اساس گزارش رسانه‌ها بازار سیاه در سال‌های اخیر در حال گسترش بوده و برای مشتریان بسیار متداول است که دستگاه‌های شیائومی را در یک منطقه خریداری کرده و در منطقه‌ای دیگر از آن‌ها استفاده کنند. برخی رسانه‌ها اقدام اخیر شیائومی برای قفل کردن گوشی‌های خود را به سیاست‌های آمریکا نسبت داده اند و گمان می‌کنند که واشنگتن بر این شرکت چینی فشار می‌آورد تا تلفن‌های مورد استفاده در آن کشور‌ها و مناطق تحریم شده را مسدود کند.

در پاسخ به این ادعا، مسئولان شرکت چینی شیائومی اعلام کرده اند که به طور موقت برخی تلفن‌های هوشمند را قفل کرده تا درمورد قاچاق احتمالی که به امنیت اطلاعات کاربران و حقوق مصرف کنندگان لطمه می‌زند، تحقیق کنند. سخنگوی شیائومی گفت: ” تحقیقات به نتایج قابل توجهی رسیده و قفل دستگاه‌های آسیب دیده را می‌توان در حال حاضر باز کرد.”

براساس گزارشی که توسط گارتنر منتشر شد، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، محموله‌های تلفن‌های هوشمند شیائومی برای اولین بار در رتبه دوم بازار جهانی قرار گرفتند که با رشد سریع بازار‌های خارج از کشور همراه شد. بر ساس اطلاعات شرکت تحقیقاتی Statcounter، شیائومی همچنین حدود ۱۵ درصد از سهم بازار کوبا را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.